Beantwoorden
BramV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) bridge modus

Dag allen,

Ik kreeg sinds kort de laatste nieuwe modem: DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) (in de volgende link de rechtse: https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar#

 

Ik ben wat aan het zoeken omdat ik deze in bridge modus zou willen zetten om mijn eigen router te gebruiken. Dit voor een stabieler signaal en om een meshsysteem te gaan maken (niet de nieuwe pods van Telenet).
Echter is dit allemaal niet zo makkelijk te achterhalen. Ik zag dat een oudere versie van de modem dit wel kon, maar deze nieuwe dan weer terug niet?

 

Is dit correct en waarom zou Telenet deze functionaliteit er weer uithalen aangezien er toch wel vraag naar is als ik het zo zie?

Bedankt!

0 Likes
4 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) bridge modus

Alleen de linkse CV8560E Docsis3.1 heeft Bridge Modus.

Iedere particulier kan de CV8560E krijgen bij Telenet.

 

Ex-Netweter
 

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) bridge modus


@BramV1  schreef:

Is dit correct en waarom zou Telenet deze functionaliteit er weer uithalen aangezien er toch wel vraag naar is als ik het zo zie?


Omdat Telenet extra (betalende) diensten op de Telenet-homegateway draait, zoals Safespot+ en Telenet 360° Wifi en deze diensten aan zoveel mogelijk klanten wil verkopen.
Bovendien genereren bovenstaande diensten ook interessante (geanonimiseerde) gebruiksdata die Telenet inzicht geven in consumentengedrag.

Bridge-mode schaadt bovenstaand businessmodel want als je bridge-mode eenvoudig op elke modem kan inschakelen dan zullen klanten sneller geneigd zijn een eigen router of eigen Wifi-systeem aan te kopen.
De CV8560E is de enige modem die Telenet aanbiedt die bridge-mode (MAC pass-through) ondersteunt.
Eventueel kan je zelf ook een EuroDOCSIS 3.1-modem kopen en Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat jouw eigen modem met het Telenet-netwerk kan verbinden.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) bridge modus

@Ex-Netweter Eventueel kan je zelf ook een EuroDOCSIS 3.1-modem kopen en Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat jouw eigen modem met het Telenet-netwerk kan verbinden.

Antwoord

Ben je weer daar met jou GEZEVER over aankoop eigen modem dat Telenet NIET toelaat op hun netwerk.

Stop met die onzin te verkondigen met,mensen geld uit hun beurs te troggelen,wat ze niet kunnen en mogen gebruiken bij Telenet.

Ieder bedrijf is er voor zoveel mogenlijk winst te maken,en zeker geen liefdadigheids instelling.

 

Wat is het verschil tussen een modem en router? (internetvergelijk.nl)

Met mijn Telenet apparatuur fiets ik jou verloren met je FRITZBOX waar je steeds reclame over blijft maken.

 

BramV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) bridge modus

Bedankt voor de reacties.

Ik ben business klant en zal eens navragen of ik het vorige model kan krijgen die bridge modus wel toelaat.

 

0 Likes