Beantwoorden
Bennos
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Ik probeer al enkele malen via mijn.telenet.be bij "expertinstellingen" van mijn Wireless modem 3.0 (DOCSIS) de volgende wijzigingen door te voeren:

1) UPNP uitschakelen

2) een poort openzetten

Ik kan deze aanpassing wel maken, maar ik zie nergens een knop om dit te bevestigen?

Telkens ik terug naar de instellingen ga, staat dit terug op de oude instellingen.

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Het ontbreken van een knop om de geavanceerde instellingen op te slaan is hier op Netweters reeds gemeld, dat is een bug in "Mijn Telenet":

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-Instelingen-niet-kunnen-opsl...

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Join the club. Is inderdaad al bevestigd door verschillende leden. Er is een workaround, maar dan op eigen risico.

Hier staat er meer: Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan? - Pagina 4 - De Netweters

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Ik heb juist een nieuwe test gedaan. Een nieuwe externe poort toegevoegd. Onderaan op Wijzigen geklikt.

janne_man_0-1680269364320.png

Deze test gedaan op pc windows 11 met Firefox.

janne_man_1-1680269417928.png

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik een ander scherm zou krijgen dan andere gebruikers.

 

0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Jouw scherm is inderdaad anders. Ik zie deze mogelijkheid niet (net geprobeerd nadat ik dit had gelezen):

HoogstoelK_0-1680346163006.png

 

HoogstoelK_1-1680346203243.png

 

Firefox, Chrome, Edge... allemaal zelfde probleem. De knop "Wijzigen" is niet zichtbaar wanneer je een instelling verandert en dat is dus het probleem. Getest op Mac, Windows 10, Windows 11.... Cookies toestaan, cookies gewijgerd, incognito mode... Alles geprobeerd. Maar wel interessant dat jij de knop wel ziet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Als ik in dat scherm kom, dan heb ik ook niet direct de knoppen Annuleren en Wijzigen. Als ik op Portforwarding klik gebeurt heeft dit geen invloed op de twee knoppen. Pas als ik iets begin in te vullen komen de knoppen Annuleren en Wijzigen zichtbaar. Als ik het nieuw ingevulde wegdoe verdwijnen de twee knoppen. Als ik echter de nieuwe lijn wegdoe door op het vuilbakje rechts van de lijn te klikken blijven de twee knoppen zichtbaar.  Ik heb geen andere mogelijkheden getest.

0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Hallo,

Vreemd dat het bij jou wel werkt. Ik probeer net hetzelfde zonder succes. Verschillende browsers en OS'en geprobeerd. Allen hetzelfde resultaat. De knoppen komen niet op het scherm.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

We hebben hier ondertussen feedback over ontvangen van onze collega's. 
Ofwel moet het DMZ-adres actief staan ofwel UPnP, maar niet allebei. Anders is het niet mogelijk om de instellingen op te slaan.
Kunnen jullie dit even uitproberen?

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Beste @Bjarne ,

Bedankt voor de feedback op dit forum. Momenteel staan de instellingen: UPnP aan; DMZ-adres staat ingevuld. Ik krijg/heb geen foutmelding.

HoogstoelK_0-1681739663739.pngHoogstoelK_1-1681739673470.png

Ik klik "Expertinstellingen ontgrendelen" (en erna "Ja, ik weet het zeker").

Ik probeer uPnP uit te schakelen en krijg (nu) inderdaad een foutmelding. Dus er klopt iets niet: uPnP staat uit en ik krijg een foutmelding bij DmZ:

HoogstoelK_3-1681740502332.png

En de knop wijzigen of annuleren is nog steeds niet zichtbaar...

Vervolg: 

a) Ik zet uPnP uit; (geen knoppen zichtbaar)

b) Ik wijzig het DMZ adres naar 192.168.0.0. De knoppen worden zichtbaar (!). Ik klik op Wijzigen. Resultaat: Lukt niet "Oeps, er gaat iets mis"

c) Daarna verander ik het DMZ adres terug naar 192.168.0.1 en... de knoppen blijven zichtbaar (zonder foutmelding). Maar terug de foutmelding "Oeps, er gaat iets mis"

De vraag is dus: hoe kan ik port-forwarding wijzigen en/of bridge-mode aanzetten. Nog steeds niet opgelost. Ik zie nu wel af en toe knoppen verschijnen, maar wijzigen kan niet.

 

 

 

 

 

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Wat gebeurt er als je uPnP laat aanstaan en enkel DMZ utischakeld?

0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Hallo @janne_man 

Ik probeer zo duidelijk mogelijk een beeld te schetsen. Ik denk dat de combinatie UPnP ingeschakeld en DMZ adres ingevuld (misschien) bij velen standaard staat ingesteld en dat dit ervoor zorgt dat de knoppen niet zichtbaar zijn.

Mijn huidige situatie voor ik de expertinstellingen ontgrendel: UPnP staat aan, bridging staat uit, IPv4 firewallinstelling uit, DMZ adres 192.168.0.0 (had ik vorige keer gewijzigd, maar kan ik nu niet meer veranderen zonder foutmelding); port forwarding: 3 IP adressen staan ingesteld.

 

HoogstoelK_0-1681753056244.png

HoogstoelK_1-1681753095262.png

 

Vraag is: ik heb denk ik op die manier de DMZ uitgezet.

Als ik nu de port-forwardingadressen verwijder, komen de knoppen wel zichtbaar. 

HoogstoelK_2-1681753351730.png

Als ik dan op "Wijzigen" klik, krijg ik de foutmelding:

 

HoogstoelK_3-1681753403432.png

 

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Probeer stap voor stap:

Expertinstellingen aan

UPnP uit

Wijzigen

DMZ op 192.168.0.1

Wijzigen

bij één lijntje van de portforwarding op vuilbakje klikken

Wijzigen

Samengevat: probeer eerst instelling per instelling en steeds wijzigen. Als je twee zaken terzelfde tijd doet kan het zijn dat er een conflictsituatie is. 

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

@janne_man OK, goed idee.

Hierbij het resultaat:

Expertinstellingen aan --> OK, geen fout

UPnP uit, Wijzigen --> Geeft onmiddellijk de foutmelding "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw." (hoewel DMZ nog steeds op 192.168.0.0 staat). Dat was ook nog ergens vermeld dacht ik: je kan niet UpnP uitzetten en geen DMZ hebben (wat ik ook vreemd vind eerlijk gezegd).

DMZ op 192.168.0.1, Wijzigen --> Geeft ook foutmelding.

Misschien moet ik eens de volledige router terugplaatsen in de standaardinstellingen? Volgens mij zijn er settings verkeerd gemigreerd wanneer ik mijn model CH6643E omgezet heb naar model CV8560E (niet door mezelf...).

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Expertinstellingen mijn telenet bevestigen

Onze collega's hebben laten weten dat dit issue opgelost zou zijn. Kunnen jullie even controleren of jullie de instellingen nu wel kunnen opslaan?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes