Beantwoorden
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Router instellen als acces point

Beste

 

ik heb sinds kort een (wifi) router ingesteld als acces point.

dus ik heb ip aangepast (192.168.0.1  naar 192.168.0.2) op de router alsook dhcp uitgeschakeld.

 

De wifi naam van de router is nu vb ... tp link 2.4ghz.

kan ik deze hetzelfde wifi naam geven als deze van telenet?zodat er niet hoeft gewisseld te worden van het 1 wifi naar de andere?

Wat zijn de voor en nadelen ervan ?

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router instellen als acces point

Je kan dit zeker dezelfde SSID geven als je Telenet. Misschien wel eens kijken op welk kanaal je huidige Telenet zit en die van je AP op een kanaal zetten liefst 4 (vier) verwijderd van die van Telenet.

Het enige nadeel dat je soms hebt (vroeger vooral bij IPad) is dat als je u verplaatst de Ipad blijt vasthouden aan zijn eerste connectie in plaats van over te schakelen naar de nieuwe betere connectie. Dan kan je maar 1 ding doen. Eventjes Wifi uit en terug aan en dan gaat die alsnog naar de sterkste verbinding.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Router instellen als acces point

👍

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Router instellen als acces point

@kevinvdb in aanvulling van @igvfer als het mogelijk is koop u een deftig mesh systeem. 

Je zult er jarenlang geniet van hebben. Het kost een beetje meer dan de standaard acces point maar je hebt er wel veel voordelen bij 😉

Als je verschillende acces points hebt moet je inderdaad altijd van de ene naar de andere overschakelen wat ervoor zorgt dat je uw signaal even kwijt bent. 

Met mesh heb je dit niet voor, want die werken iets anders dan de standaard acces points.

zet op dat moment wel de wifi van Telenet af zodat je alleen het mesh systeem gebruikt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Router instellen als acces point

Voorbeeld van een mesh systeem? 

0 Likes
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Router instellen als acces point

Tp link x 50 mesh wifi 6?

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Router instellen als acces point

@kevinvdb ik gebruik een linksys velop MX10600

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Router instellen als acces point


@Christof75  schreef:

@kevinvdb ik gebruik een linksys velop MX10600


Je praat hier meteen over vele honderden eurokes kosten. Dat is niet voor iedereen zomaar een alternatieve oplossing hé ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Router instellen als acces point

@StefaanH als je een performant thuisnetwerk wil, 

ik heb meerdere camera's, in iedere kamer geluid via airplay, apple-tv's, mijn kids hebben een macbook, ipad en iphone, ik gebruik ook meerdere mac's.

ik heb het ooit 2 weken geprobeerd met de router van telenet en dat werkte gewoon niet. Vanaf 24 connecties begon mijn netwerk plat te gaan.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router instellen als acces point

Je vergelijkt ook 2 dingen die een hemelsbreed verschil zijn. Zeker de oude Telenetrouters waren beperkter qua bandbreedte., zeker als je alleen maar de router als toeganspunt gebruikte. De huidige systemen zijn wat beter. Het systeem dat jij gebruikt heeft al betere echniek en meer bandbreedte in huis. Je kan een mesh systeem niet vergelijken met de modem/routers van Telenet van enkele jaren geleden. Daaro altijd de gouden raad. Sluit vaste systemen zoals printers, TV's, geluidinstallaties ALTIJD aan via kabel. En hou de Wifi beperkt tot smartphones,, tablets, e.d. .



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Router instellen als acces point

@igvfer Hier is zoveel mogelijk met utp verbonden. bij ieder stopkontact heb ik utp-verbindingen voorzien, Langs de bedden zelfs twee voor ook eventueel telefoon en aan de bureau's 3 voor ook de printer. Toen ik twee weken de telenet router gebruikte ongeveer 2 jaar geleden had ik al dat torentje, dus die was toen heel recent

0 Likes