24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hallo,
Onlangs heb ik een Hikvision camera aangesloten op mijn POE switch.
Alles werkt perfect intern, maar wanneer ik extern naar 4G schakel krijg ik geen connectie meer.
De camera heb ik een vast ip-adres gegeven, nl. 192.168.0.99... poort 8000 opengezet in de router.
Ik heb al alles geprobeerd, ip adres gewijzigd, poort aangepast,... niets blijkt te werken.
Het eigenaardige is wanneer ik in de browser mijn lokaal ip-adres:poort ingeef, er ook niet opgeraak en een foutmelding 'error 404' krijg.
Poort 80 heb ik ook opengezet voor een andere toepassing, dit werkt dan wel terwijl exact dezelfde werkwijze hanteer.
Onderstaande screenshot zijn de intellingen in de SADP app.
Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg,
Christophe
Hi @Voske86 , welkom.
Ik kan helaas je afbeeldingen niet zien, maar misschien ben je met deze algemene regels geholpen.
Dag @Arnie
Bedankt voor de snelle reactie... Ik heb de algemene regels eens doorlopen en als eerste de router heropgestart.
Helaas gaf dit geen resultaat.
De firewall uitzetten op de pc zal ik morgen eens proberen, maar moest dit het probleem zijn, zou de camera toch bereikbaar moeten zijn via de hikconnect app op mijn smartphone of heb ik dit zo mis?
Het eigenaardige van al is wanneer ik mijn ipadres in de browser intyp, ik zo een foutmelding (404 error) krijg... Dus 192.168.0.99:8000.
Ook heb ik de poort getest en deze staat wel degelijk open volgens enkele websites.
Mvg
Gebruikt je camera poort 8000?
Je moet wel een verschil maken tussen interne poort en externe poort.
Ik ken je camera niet, maar in het algemeen:
De camera bevat een webserver die bereikbaar is op poort 80. Mogelijk kan je in je camera poort 80 vervangen door een ander nummer, in uw geval 8000.
Je moet het eerst intern werkend krijgen. Zolang het intern niet werkt moet je niet proberen van buitenuit. Dus eerst zien of je verbinding krijgt op 192.168.0.99 (ik gebruik hiet het ip4 adres dat jij ook vermeld). Als dit werkt dan zit je op poort 80. Heb je echter in camera de uitgaande poort veranderd in 8000 dan is het natuurlijk 192.168.0.99:8000 dat je moet ingeven. Nog een tweede zaak waar je moet controleren: werkt je camera op http (poort 80) of https (poort 443).
Als je meerdere toestellen hebt waarmee je verbinding wenst, en al die toestellen gebruiken poort 80, dan moet je die van buiten oproepen met een ander poortnummer.
Met slechts één toestel volstaat een forwarding van poort 80 extern naar 80 intern. Wil je het veilig houden gebruik dan extern een poortnummer dat niet toegewezen is, in uw voorbeeld 8000 extern naar 80 voor het ip4 adres van de camera die je wel bereiken.
Dit zijn de instellingen van mijn camera, ik zie inderdaad https 443 staan, maar ook http 80.
De router heb ik al fabrieksinstellingen herzet, maar dit maakt duidelijk geen verschil.
Alles werkt perfect met het IVMS4200 programma, maar wanneer ik in de browser mijn ip adres ingeef, krijg ik zo een 'acces 404 error'
Poort 80 staat open voor mijn Loxone miniserver, dit werk perfect in de browser.
Ook heb ik al eens het DMZ-adres ingevuld omdat ik gelezen had dat hij dan alle poorten open zet, maar helaas werkt dit ook niet.
Dat het Hikvision programma werkt komt waarschijnlijk omdat de UPnP actief staat. Staat de Status actief voor elke gewenste Port forwarding regel? Heb je de instellingen opgeslagen?
ja, de status staat actief en de instellingen zijn opgeslagen.
De poort staat open volgens "port check tool".
Dag @Voske86 ,
Zou je IE (oude Internet Explorer) kunnen proberen?
[Access Error 404] krijg je meestal als men een onbestaande webpagina proberen te bereiken, in andere woorden, het "domain" wordt bereikt maar niet de specifieke pagina.
Bv:
Dus aan je netwerk, specifiek "portforwaarding" zou ik niets veranderen, het ziet er allemaal in orde.
Grtz,
Net geprobeerd, helaas zonder succes.
Gisteren eens IP-adres gewijzigd, poorten aangepast... maar blijft extern onbereikbaar via de app of browser.
Intern op wifi netwerk lukt alles perfect.
Dag @Voske86,
Je config is goed anders zou je dat specifieke melding niet krijgen, je netwerk is bereikbaar maar de pagina niet, raar, daarom dacht ik aan browser compatibiliteit.
Wat voor extensie is de pagina? html, php, asp, etc…
Grtz
Dag @Voske86,
Nu dat ik er aan denk, je zegt dat je IE geprobeerd hebt, je bedoel MS Edge toch niet?! Edge is Chromium based dus hetzelfde als Google Chrome.
Grtz,
Hi,
Ik heb het volgende gevonden, blijkbaar ben je niet de enige met dat probleem
Ipcamtalk forum: Unable to access HikVision camera via browser
De moeite waard om eens naar te kijken.
Grtz,
Bedankt voor de tip.
Heb dus eens de batchconfig tool geïnstalleerd, alles setting gereset en camera herstart... Maar blijft allemaal hetzelfde.
Via de app nog altijd geen verbinding op 4g en ook via de browser niet bereikbaar.
De browser is nog zo belangrijk niet voor mij, maar werkt momenteel geen van beide.