Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Port forwarding werkt niet op telenet modem.

Beste

 

Ik probeer nu al enkele dagen squid webproxy te gebruiken die ik host op mijn desktop. Op het interne netwerk werkt het perfect. Als ik naar het ip-adres 192.168.0.212:6969 moet ik mij authenticeren en kan ik vervolgens op het internet.

Nu wil ik dit ook van buiten mijn netwerk kunnen doen. Hiervoor heb ik de poort 5482 geopend (zie screenshot).
Als ik nu van buiten mijn netwerk probeer te verbinden met de proxy lukt dit niet. Ik vermoed dat het komt omdat het port forwarden niet werkt. Als ik het op deze website test https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ staat er ook dat de poort gesloten is. Ik heb ook mijn modem meerdere keren herstart maar dit veranderde niets.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Of hoe ik dit kan oplossen?

 

Met vriendelijk groeten

Garishtelenet.png

 

0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding werkt niet op telenet modem.

Misschien even wat algemene richtlijnen voor het gebruik van port-forwaring. Je afbeelding kan ik helaas (nog?) niet zien.

  1. Het beste gebruik je op de interne PC een vast geconfigureerd IP adres, dus geen gebruik maken van DHCP. Configureer een adres ergens tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 (dat wil zeggen buiten de DHCP pool die door de HGW gebruikt wordt). Zo voorkom je dat het IP adres van je PC veranderd, wat de port-forwarding werking zou breken
  2. Test dat de destination port lokaal bereikbaar is. Bijvoorbeeld 192.168.0.10:6969
  3. Indien je niet weet of het protocol TCP of UDP gebruikt, kies dan beide. Indien je het protocol kent, wees dan specifiek in de port-forwarding.
  4. Let erop dat je de status van de regel op aktief zet
  5. Indien de PC een aktieve firewall gebruikt, dien je die aan te passen zodat deze connecties op de specifieke port accepteerd, niet enkel vanaf het lokale subnet, maar van overal. Test eventueel eens met uitgeschakelde firewall op de PC
  6. Kies eventueel een andere externe port, bijvoorbeeld 26969
  7. Tests doe je vanaf het internet naar extern-ip-address:externe-port
  8. Het beste hierna even de HGW herstarten. Dit kan vanuit mijn telenet.

Hieronder is een voorbeeld hoe de port-forwarding config eruit zou kunnen zien. In dat geval moet je extern naar port 26969 connecteren.

Om gewpaned te zijn tegen een verandering van je publieke IP adres, kun je gebruik maken van een dynamic DNS service. Ik gebruik zelf afraid DNS daarvoor, maar er zijn legio andere aanbieders.

 

Screenshot from 2022-11-15 21-08-30.png


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Port forwarding werkt niet op telenet modem.

Mijn setup voldoet aan alle richtlijnen. Ik heb even getest met de firewall van mijn pc uit te zetten en de poort is nu open. Het lag dus aan mijn firewall. Ik heb een 2de regel toegevoegd (naast die van squid zelf) die nogmaals dezeflde poort opent en nu werkt het correct. 
Enorm bedankt.

0 Likes