Beantwoorden
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) in Bridge mode

Ik zie het vaak voorbij komen Docsis 3.1 in bridge modus om dubbele NAT te voorkomen wanneer er achter het modem een router.
Ondanks mijn ganse 'Mijn telenet', 'Mijn thuisnetwerk' afgezocht te hebben vind ik nergens een instelling waar ik het MAC adres van mijn router kan ingeven om dit type modem in te stellen als bridge om dubbele NAT uit te schakelen.
Heeft iemand hier zicht op?

Tags (4)
0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) in Bridge mode

@Raspberrian 

Het gaat idd zo zijn dat je die instellingen niet gaan vinden want de HGW die je nu opnoemt ondersteund dit niet. 

Als je deze functie wil kunnen gebruiken dien je de Docsis E-router te hebben , die ondersteund deze functie wel. De E-router kun je gaan halen in een Telenet center. De oude die je nu hebt neem je mee die lever je in en de nieuwe zul je mee krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) in Bridge mode

Is dat hier: https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar# dan de linkse?
Ik heb nu de rechtse op aanraden van Telenet na het overschakelen naar One.
Ooit had ik een Telenet modem die sterk leek op de linkse, maar die had wifi.
Maar ik zal eens horen bij het Telenet center bij mij in de buurt.
Merci alvast voor het antwoord!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) in Bridge mode

@Raspberrian 

Ja de rechtse is de nieuwste die heb ik ook. 

Die linkse is de E-router , en ja klopt de voorganger ook hetzelfde model , was de HGW versie. Maar je hebt die moeten binnen doen omdat die HGW maar tot 400 Mbps ging. Als je langs gaat in een Telenet center en je besluit de omruiling te doen moet je wel de oude meepakken anders ruilen ze het niet om. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes