Beantwoorden
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

Schermafbeelding 2019-02-02 om 13.26.49.png

ik krijg volgende melding als ik cockpit opstart. Dit gebeurde na het installeren van een nieuw accespoint door een telenet technieker.

voordien kon ik al mijn powerlines zien en bewerken.

Iemand een idee wat er gaande is?

Tags (1)
0 Likes
23 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

Gebruik eens de Devolo Cockpit op pc of laptop en verbind die eens met een netwerkabel. 

Bij problemen is even een vaste verbinding maken altijd handiger dan een draadloze. 

 

Wanneer heb je het probleem vastgesteld? Onmiddellijk na de vervanging van de HGW?  Het is best om ze allemaal eens uit te trekken. Begin met de basis en daarna de anderen. Als ze allemaal uitgetrokken zijn, steek ze dan terug in de stopcontacten en begin opnieuw met basis.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

@janne_man, ik heb zopas devolo cockpit op pc geïnstalleerd en daarop zijn alle modules van mijn devolo netwerk te zien!!!???

 

Ik ga het. programma nog eens herinstalleren op mijn macbook endaar eens verder gaan kijken.

Misschien heeft het te maken met een of andere instelling.

0 Likes

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare dat is het heel dikwijls niet correct geinstalleert (niet altijd uw fout), verkeerde instelling enz. kan u niet installeren terwijl u rechtstreeks verbonden bent met intranet?

Jos

0 Likes

Devolo cockpit vind powerlines niet

@janne_man @StefaanH die powerlines moet @Busmeulenoare die niet eerst resetten, heb zo eens iets gelezen bij vervanging modem en dan was het opgelost na reset, maar ik weet de handeling niet juist meer.

Jos

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

Ik vermoed dat een reset helemaal niet nodig is. Ik vermoed dat het met beveiliging te maken heeft. Die pwl's hebben van de vorige router (Hgw) een ip adres gekregen. Daar ergens zit het conflict. Ik herinner me nog dat vroeger, waar is de tijd😁, toen men maar één netwerk verbinding had en je sloot daar een ander toestel op aan, dan ging dat ook niet direct. Om geen probleem te hebben moest je voor je het eerste toestel ontkoppelde een ip release doen, dan het andere toestel aansluiten. Als je de ip release vergeten was, volstond het om de kabelmodem van toen gedurende 10 seconden uit te schakelen en dan terug onder stroom zetten. Als je niets deed, ging het na lang wachten vanzelf. Heeft iets met de levensduur van het toegekende ip adres te maken. Hier zijn hier wel een paar die dat veel beter en correcter kunnen uitleggen dan ik. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Devolo cockpit vind powerlines niet

@janne_man, het is dat wat ik bedoel dat oud toegekend ip adres moet er af, lings van de powerlines is een reset gaatje, voor met een tandenstokker of zo, ik ga eers zoeken het staat in elk geval op dit forum en het kwam van ne krak.

Jos

0 Likes

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare @janne_man @StefaanH ik heb het al gevonden had het op mijn pc opgeslagen.

Jos

Resetten power line telenet.

 

Hoe los je dat op?

Verwijder de 2 PWL. Steek een van de nieuwe ergens in een stopkontakt, liefst niet te ver van uw modem, en reset deze (10 tot 12 sec. met een paperclip in het gaatje). Even uittrekken en terug insteken en je drukt het security knopje op de PWL bij uw modem een paar seconden in tot de lampjes beginnen te pinken . Na enige tijd stopt het pinken en zal je zien dat ze met elkaar verbonden zijn. Huisje en power zullen samen branden. LAN niet op de nieuwe PWL omdat er nog geen kabel in zit. Als je de 2e PWL nu in steekt zal je zien dat het huisje niet brand omdat die met geen enkele PWL contact heeft.

Zelfde procedure voor de 2e PWL en je PWL's zijn opgenomen in je netwerk.

ik stel me wel de vraag moet die eerste PWL niet verbonden zijn met kabel aan de modem bij het resetten?

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

Dat zal wel gaan @Ex-Netweter, maar de pwl's zijn nog altijd gekoppeld. Je heb ondertussen reeds een ander ssid ingesteld op de wifi pwl's, je hebt ze een naam gegeven in Devolo cockpit enz. Door alle pwl's te resetten moet je alles opnieuw doen. Door de stekker van de dhcp server, de router  van dewelke ze een ip adres krijgen, effe uit het stopcontact te trekken en na 10 tellen terug in te steken, valt alles terug op zijn pootjes.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Devolo cockpit vind powerlines niet

@janne_man speelt geen rol,  nu weten ze ook hoe die PWL resetten, want dat werkt iets anders dan de stekker uit trekken.

Jos

0 Likes