Beantwoorden
Wospital
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Domotica Fibaro probleem - extern niet bereikbaar

Goedeavond,

 

Misschien heeft iemand een idee hoe ik mijn Domotica systeem weer Extern kan bereiken.

ik heb 8 maanden via Telenet mijn Domotica  systeem extern online gehad door simpel ipv4 poort forwarding te doen..... dus ip-adres 192.168.0.200 port 80 intern naar extern te zetten

dan kan je via het externe ip-adres je domotica bereiken....

 

nu 22 Augustus kreeg ik een nieuwe modem van telenet en nu kan ik dit niet meer.

het gekke is

* thuis via Wifi naar dat extern ip-adres gaan met mijn Mobile app op de GSM werkt het perfect

* bij Mijn ouders via Wifi op het zelfde extern ip-adres gaan en met de mobile app op de gsm werkt het ook prefect .... let op dit is bij mijn ouder 15 min van mijn eigen huis vandaan.

 

nu over 3G of 4G kan ik mijn eigen net werk niet in Toch heb ik die bepaalde poort open gezet.

op werk op wifi ook niet ....

 

Wie kan mij helpen want ik zou hier heel graag een oplossing voor willen.

0 Likes
6 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Domotica Fibaro probleem - extern niet bereikbaar

Vreemd. Kijk de port forwarding nog eens na? Ik weet niet hoe het ingesteld moet staan want ik ken het systeem niet.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wospital
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Domotica Fibaro probleem - extern niet bereikbaar

nog een engineer hier geweest van telenet 

instellingen staan juist. nu ging zijn baas er eens naar toe kijken .

 

och volgens mij staat er iets met de routering gewoon mis.

ik heb het systeem bij mijn ouders thuis met telenet nog eens aangesloten 

5 min en alles werkte en ja dan erger je je dood dat het thuis niet werkt....

 

telenet krijg tijd tot deze week woensdag en dan gaat telenet er uit en komt proximus in de plaats.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Domotica Fibaro probleem - extern niet bereikbaar

Je hebt een nieuwe modem geplaatst?

Dan moet je de portforwarding opnieuw instellen in mijn.telenet.be

Ik zou ook in het systeem je poort veranderen naar een andere http poort. geewoon een kwestie van een niet voor de hand liggende poort te gebruiken als er in of andere onverlaat op je systeem wil inbreken. Die moet vooraleer hij je login en paswoord gebruikt ook al de poort weten.

Nieuwe modem zal ook een nieuw publiek IP adres betekenen.

Kijk eens of dit nog hetzelfde is als vroeger.

En maak een Dyndns of No-IP account aan dan kan je makkeleijk inloggen via domeinnaam:poort.

 

bvb uwnaam.no-ip.org: 9050



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kikker2016
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Domotica Fibaro probleem - extern niet bereikbaar


@Wospital schreef:

Goedeavond,

 

Misschien heeft iemand een idee hoe ik mijn Domotica systeem weer Extern kan bereiken.

ik heb 8 maanden via Telenet mijn Domotica  systeem extern online gehad door simpel ipv4 poort forwarding te doen..... dus ip-adres 192.168.0.200 port 80 intern naar extern te zetten

dan kan je via het externe ip-adres je domotica bereiken....

 

nu 22 Augustus kreeg ik een nieuwe modem van telenet en nu kan ik dit niet meer.

het gekke is

* thuis via Wifi naar dat extern ip-adres gaan met mijn Mobile app op de GSM werkt het perfect

* bij Mijn ouders via Wifi op het zelfde extern ip-adres gaan en met de mobile app op de gsm werkt het ook prefect .... let op dit is bij mijn ouder 15 min van mijn eigen huis vandaan.

 

nu over 3G of 4G kan ik mijn eigen net werk niet in Toch heb ik die bepaalde poort open gezet.

op werk op wifi ook niet ....

 

Wie kan mij helpen want ik zou hier heel graag een oplossing voor willen.


Hoi Wospital,

 

is je probleem inmiddels opgelost? Ik heb volgens mij het zelfde probleem. Ben benieuwd of het inmiddels is opgelost.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Domotica Fibaro probleem - extern niet bereikbaar

Ik heb hier zelf een fibaro domotica systeem. Ik heb daar geen poorten moeten voor open zetten. dat werkt via de server van Fibaro zelf. Ik werk met het home Center2. En de apps op Ipad en Smartphone (android).

In het systeem kan je zelf geen poort aanduiden dus poort 80 kan ik via extern niet gebruiken omdat deze al gebruikt wordt door toepssingen op mijn NAS.

Uw homeCenter2 is na registratie bereikbaar via https://home.fibaro.com/cmh/index.php

 

Voor Fibaro producten: http://www.shop.iphome.be/Domotica



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mediawatcher
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

Domotica Fibaro probleem - extern niet bereikbaar

Dit lijkt me de beste oplossing tot nu toe. het moet via het bedrijf zelf een server hebben, idd een goed plan om het bedrijf van de domotica eens te bellen, mogelijk hebben ze een te oude software in je huis genistalleerd die conflicten geeft, op  jouw nieuwe snelle telenet aparatuur gaat hier niet de oorzaak van zijn. anders had je nog wel andere aparaten die slecht werkte in huis, dus niet wifi of utp bekabeling maar puur software, of instelling matig conflict, of je gebruikt een acces point of router... die nog eens op de telenet modem in steekt, dit kan ook probleem vormen

0 Likes