Beantwoorden
Ex-Netweter

E-mail gehackt?

Hallo, even een vraagje. Een tijdje geleden heeft iemand met mijn e-mail adres  een advertentie op een website geplaatst. Ik heb de advertentie ondertussen kunnen laten verwijderen, maar als je ze wilt plaatsen, krijg je eerst een bevestigingsmail toegestuurd waarna je op een link moet klikken om de advertentie te activeren. Die mail heb ik echter nooit gekregen. Heb dus ook geen toestemming gegeven voor die advertentie. En aangezien het niet zo'n 'leuke' advertentie was vermoed ik dat mijn e-mail gehackt is. Kan dit?

0 Likes
5 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

E-mail gehackt?

Vreemd het enigste wat ik je kan aanraden is om je wachtwoord te veranderen

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

E-mail gehackt?

heb hetzelfde meegemaakt en al mijn bewaarde e-mails zijn verdwenen en kan geen mails van telenet meer ontvangen

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mail gehackt?

@Ex-Netweter schreef:

heb hetzelfde meegemaakt en al mijn bewaarde e-mails zijn verdwenen en kan geen mails van telenet meer ontvangen

Ben je zeker dat dit hetzelfde is? Er zijn veel manieren waarop mails kunnen 'verdwijnen' en dat is zeker niet altijd door een hacker...

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes
Ex-Netweter

E-mail gehackt?

heb windows 10 en werk met de app mail als ik die opende met account telenetmail verscheen er in het rood opgelet en een uitroepteken en al mijn bewaarde mails waren verdwenen daarom denk ik dat telenet account is gehackt met vriendelijke groeten  

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mail gehackt?

Dat hangt er van af wat de uitleg was die bij het uitroepteken stond 🙂

Ik ben niet 100% familiair met Windows Mail maar normaal komt er uitleg tevoorschijn als je over het teken hoovert met je muis.

Welk protocol gebruik je? IMAP of POP3? Bij het eerste kan het ook zijn dat er iemand op een ander toestel je mailbox heeft bekeken met pop3, en dan zijn je mails natuurlijk automatisch weg op de server.

'gehackt' is dan een zwaar woord, aangezien het gewoon gebruik is van de normale functionaliteit.

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes