24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Had verleden week last van spam en opeens kon ik geen emails meer versturen met de telenet smtp server.
krijg bericht dat mijn email adres niet meer herkend wordt door de smtp server
gebeld met telenent en daar zei men letterlijk dat ze me niet konden helpen omdat il Mac Mail gebruik en er geen ondersteuning is.
bij apple sturen ze mij terug naar telenet : reden de smtp server werkt wel op email van mijn echtgenote...
zij verwijzen ook naar een artikel met de volgende inhoud:
Ik vermoed dat ik toch ergens op de "zwarte lijst" zou terechtgekomen zijn?
Of is er nog een andere reden?
Chris
Als je jezelf aanmeld met jouw e-mailadres en wachtwoord op http://webmail.telenet.be, kan je dan via die website wel e-mailberichten versturen ?
Is jou mail adres misschien effectief als spam zender gebruikt? Dan sta je misschien op de blacklist bij Telenet. En dat zouden ze toch moeten kunnen nagaan bij de technische dienst. Misschien even aandringen of ze dit willen nagaan.
Ja via webmail geen probleem.
Ik denk dat ook maar waar kan ik dit zien of opvragen. Ik veronderstel dat als dit gebeurt je tenminste verwittigd wordt?
@sb schreef:Wat is de exacte foutmelding? Heb je daar een screenshot van?
ik krijg er nu geen meer, mail blijft in uitgaand staan. Vroeger kreeg ik een bericht : mail adres@telenet.be verworpen door smtp.telenet.be
@Alchrisal schreef:Ik denk dat ook maar waar kan ik dit zien of opvragen. Ik veronderstel dat als dit gebeurt je tenminste verwittigd wordt?
Daar zou ik niet te hard op rekenen. Volgens mij verloopt dit proces redelijk automatisch.
dus nog steeds geen oplossing. Dus beter uitkijken naar een andere leverancier?
Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt... Kijk eens na of je uitgaande mailserver (SMTP) ingesteld is via inloggen (authenticated). Ik kan je niet helpen met Mac Mail, maar onder Thunderbird ziet dat er zo uit:
Server: smtp.telenet.be
Poort: 587
SSL/TLS
Als dit is ingesteld om mail te versturen door in te loggen met gebruikersnaam en wachtwoord, dan denk ik dat het wél zal lukken.
Ik heb een Mac en plots kan geen berichten meer versturen. Ontvangen gaat wel. Anderzijds, functioneert wel mijn Webmail.
Welke versie van MacOS, welke mailclient (naam, versie), krijg je een foutmelding en zo ja, welke?
Hoe meer informatie jij geeft, hoe makkelijker men je kan helpen. Niemand hier beschikt over een kristallen bol.
kijk dit zijn de foutberichten die ik krijg:
dus volgens mij heeft het te maken met abuse@telenet.be maar geen enkele gast die er de moeite voor doet om dit na te zien. reeds verschillende keren hiervoor telefonisch contact genomen. dateert nu al sinds ik weet niet hoe lang.
Dit betekent volgens mij inderdaad dat je email account geblokkeerd is. Normaal is dit maar een tijdelijk fenomeen en zou zich dit na een tijd moeten oplossen..
Je kan dit oplossen door naar de helpdesk te bellen (en te blijven aandringen) of deze screenshots op de Telenet Facebook pagina te zetten.
"vroeger" kreeg je reactie als je een mail stuurde naar abuse@telenet.be, maar of dat tegenwoordig nog het geval is? Normaal moet er iemand reageren op dat adres. Stuur er eens een mail naar zou ik zeggen.
Net als BertXL denk ik ook dat je account geblokkeerd (wellicht omdat iemand spam met jouw adres als afzender verstuurd heeft). Als het via de telefoon niet lukt, dan zeker Facebook of Twitter proberen, tenminste als dat een optie is voor jou.