Beantwoorden
Skworez
Freshman Weetjesweter
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Goed gevonden!

EAP en Ubuntu

Volgende week begint Telenet met grote werken en zal een 3-tal dagen met grote onderbrekingen zitten.

Ik zou via mijn kleine laptop met Ubuntu ergens anders via TelenetWiFree verder werken. Via Twitter maakt Telenet me wijs dat dit niet gaat, ondanks ik dit wel werkend heb gekregen met Wheezy op een Raspberry Pi. Wheezy is ook een afgeleide van Debian.

Ze komen er wel voor uit dat ze duizenden Telenet Linux internetgebruikers in de kou laten staan, want ze geven geen ondersteuning.

Wie weet hoe ik dit wel werkend kan krijgen, ik geloof nooit dat ik de enige ben met dat probleem.

Ik zal ondertussen verder blijven zoeken en als ik eerder iets vind, zal ik dit hier komen uitleggen.

Alvast dank bij voorbaat,

Chris

[edit] typo's

0 Likes
4 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

EAP en Ubuntu

Is er op Google niets te vinden over Ubuntu, PEAP, WPA2 en Mschapv2 ?

Het zou mij vreemd lijken aangezien hetzelfde (P)EAP systeem ook wordt gebruikt door meerdere universiteiten.

0 Likes
Skworez
Freshman Weetjesweter

EAP en Ubuntu

Heb me al gek gezocht op Google, maar tot nu toe geen oplossing. Op mijn Raspberry Pi krijg ik met onderstaande gegevens perfect werkend, doch op de laptop en op desktop Linux met Ubuntu, krijg ik steeds als foutmelding: Bad Password.

SSID: TelenetWifree
Security: WPA2 Enterprise
Authentication: Protected EAP (PEAP)
Anonymous identity: (wat je maar wilt)@telenet.be
Certificate: GlobalSign Root CA (/usr/share/ca-certificates/mozilla/AddTrust_External_Root.crt)
Inner Authentication: MSCHAPv2
Usename: ****************@telenet.be
Password: ********

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

EAP en Ubuntu

Probeer eens "anonymous identity" leeg te laten

en jouw Telenet internetlogin te gebruiken i.p.v. jouw Telenet e-mail adres.

0 Likes
Skworez
Freshman Weetjesweter

EAP en Ubuntu

Dit was het eerste wat ik heb geprobeerd, lukt niet. Ik heb het geprobeerd op een pc van een vriend met Suse Linux Enterprise en daar werkt het ook. Ik heb nog een paar ideeën, maar moet eerst nog wat leren, heb al kilo's code doorworsteld 😉 Het is een vreemd geval... 

0 Likes