41228
netweters
|
17791
gesprekken
|
19220
vragen
|
We betalen al jaren 5 euro per maand aan Telenet om een .net-domeinnaam te beheren voor ons als particuliere klant. We gebruiken die enkel voor e-mailadressen, dus niet voor een website. Telenet stopt met deze dienstverlening en dus vraag ik de EPP-code om de domeinnaam te verhuizen naar een andere provider. Antwoord van de klantendienst: vraag het aan De Netweters. Ik heb laten weten dat die code enkel van hen kan komen, maar ze blijven zeggen dat ik mijn vraag hier moet stellen…
Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: domeinnaam verhuizen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ik het goed voor heb is dat de code die jij krijgt , persoonlijk , bij de aanvraag voor transfer. Dus als jij bij je andere 'provider of webhosting' je transfer aanvraagt krijg je die code. Die code dien je vervolgens te gebruiken , ergens in te geven , en dan zal je transfer opgestart worden. Op die manier hebben ze dus een identificatie dat jij het ook daadwerkelijk bent.
Hier ga jij niks van ons aan code's krijgen want wij zijn ook enkel klant net als jij. Dus de medewerker die jou dit gezegd heeft heeft het niet correct.
Bedankt, Patrick. Alle info die ik online vind, is zeer duidelijk: de huidige provider (Telenet) moet me die code bezorgen zodat ik deze kan overmaken aan de nieuwe provider. Ik heb ondertussen een online formulier ingevuld op de website van Telenet. Hopelijk komt dat bij iemand terecht die wel op de hoogte is.
Bij DNS Belgium enkel voor .be, .vlaanderen en .brussels, dacht ik
Dat klopt. Ik wil een .com-domein verhuizen maar de klantenservice van Telenet stuurt mij van het kastje naar de muur. Ik ben welhaast ten einde raad nu. Weet iemand hoe ik Telenet kan bewegen om die code af te geven?
Met vriendelijke groet
(een andere) Jeroen.