Beantwoorden
Jeroen5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

EPP-code nodig om domeinnaam te verhuizen

We betalen al jaren 5 euro per maand aan Telenet om een .net-domeinnaam te beheren voor ons als particuliere klant. We gebruiken die enkel voor e-mailadressen, dus niet voor een website. Telenet stopt met deze dienstverlening en dus vraag ik de EPP-code om de domeinnaam te verhuizen naar een andere provider. Antwoord van de klantendienst: vraag het aan De Netweters. Ik heb laten weten dat die code enkel van hen kan komen, maar ze blijven zeggen dat ik mijn vraag hier moet stellen…

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: domeinnaam verhuizen

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPP-code nodig om domeinnaam te verhuizen

@Jeroen5  

Als ik het goed voor heb is dat de code die jij krijgt , persoonlijk , bij de aanvraag voor transfer. Dus als jij bij je andere 'provider of webhosting' je transfer aanvraagt krijg je die code. Die code dien je vervolgens te gebruiken , ergens in te geven , en dan zal je transfer opgestart worden. Op die manier hebben ze dus een identificatie dat jij het ook daadwerkelijk bent.

 

Hier ga jij niks van ons aan code's krijgen want wij zijn ook enkel klant net als jij. Dus de medewerker die jou dit gezegd heeft heeft het niet correct. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeroen5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

EPP-code nodig om domeinnaam te verhuizen

Bedankt, Patrick. Alle info die ik online vind, is zeer duidelijk: de huidige provider (Telenet) moet me die code bezorgen zodat ik deze kan overmaken aan de nieuwe provider. Ik heb ondertussen een online formulier ingevuld op de website van Telenet. Hopelijk komt dat bij iemand terecht die wel op de hoogte is.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPP-code nodig om domeinnaam te verhuizen

@Jeroen5  

Jou aanvraag komt uit bij webhosting binnen Telenet. Die gaan dit dan moeten bekijken en in orde maken voor je. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
houttbe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

EPP-code nodig om domeinnaam te verhuizen

Je kan transfer code bij DNS Belgium krijgen

Jeroen5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

EPP-code nodig om domeinnaam te verhuizen

Bij DNS Belgium enkel voor .be, .vlaanderen en .brussels, dacht ik

0 Likes
Jeremy1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

EPP-code nodig om domeinnaam te verhuizen

Dat klopt. Ik wil een .com-domein verhuizen maar de klantenservice van Telenet stuurt mij van het kastje naar de muur. Ik ben welhaast ten einde raad nu. Weet iemand hoe ik Telenet kan bewegen om die code af te geven?

 

Met vriendelijke groet

(een andere) Jeroen.

0 Likes