Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Eigen router achter HGW

Ik gebruik momenteel een modem-only (eMTA) en omdat die moeilijk doet over de upgrade (Basic Internet; upload haalt met moeite 1 Mbps upload) ga ik 'm omruilen voor een HGW. Dat is handiger voor mijn PS4 te verbinden via kabel. Ik wil wél mijn eigen router (TP-Link Archer C7; AC1750) blijven gebruiken. De eigen router instellen als Access Point interesseert me niet.

 

Volgende instellingen zouden moeten kloppen?

 

HGW blijft op 192.168.0.x. WiFi schakel ik uit en TelenetWiFree laat ik aanstaan.

 

TP-Link WAN:

 

hgw.png

 

TP-Link LAN:

 

IP Address: 192.168.1.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

 

PING @igvfer en @StefaanH 

 

Jullie zijn zo'n beetje expert. Kloppen deze instellingen? Ik besef dat de PS4 op een ander netwerk


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen router achter HGW

Dan vermoed ik dat het gewoon poort 80 is die je zal moeten openzetten. De Http poort of https poort (443)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen router achter HGW

Had gisterenavond al een antwoord gemaakt maar blijkbaar vergeten op de knop te drukken om te verzenden.

Het is eigenlijk vanuit uw PC dat je wil naar je receiver gaan.

volgens dit schema:

 

HGW

receiver (192.168.0.x)- router (192.168.0.10)

                                     - PC 192.168.1.x

 

Het zou normaal gezien mogelijk moeten zijn om je receiver te bereiken  vanaf je PC door gewoon het IPadres 192.168.0.x in te geven. Je kan altijd, bij wijze van spreken, van beneden naar boven zonder hindernissen. Omgekeerd om met je receiver aan de muziek op de PC te geraken bots je op de router want nu ga je van boven naar beneden. En daar zal je poorten moeten gaan zoeken om de map met muziek op je PC open te stellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.