Beantwoorden
Ex-Netweter

Er wordt spam verstuurt vanuit mijn mailadres

Sedert geruime tijd wordt er spam verstuurt naar mijn correspondenten.  Het gebruikte mail adres waaruit de spam wordt verstuurd is mijn persoonlijk mail adres.  Ik heb reeds mijn passwoord gewijzigd  van mijn telenet account maar nog steeds blijft dit doorgaan.  Iemand ervaring of een oplossing hiervoor.

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Test uw pc eens op virussen en malware.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik vrees dat je daar niet veel aan kan doen. Als ik jouw e-mailadres zou hebben, dan zou het voor mij ook kinderspel zijn om dat als afzender in te stellen. Wat ik wél raar vind is dat jouw corresponten er last van hebben, wat er op zou kunnen wijzen dat iemand je adresboek bemachtigd heeft.

Vandaar wat al werd voorgesteld: doe eens een scan.

avast! Free Antivirus

https://www.avast.com/free-antivirus-download

SUPERAntiSpyware Free

http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

Malwarebytes Anti-Malware Free

https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Ex-Netweter

Ik heb antivirus, en vorige week een scan gedaan met Avast, 7 infected files, verwijderd. Dit weekend werd er terug spam verstuurd naar mijn contacten vanuit mijn email@telenet.be adres Zou Telenet daar iets kunnen aan doen ? Mvg Emmanuel

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

1. Je verwijdert best dat e-mailadres. Dit is een openbaar forum, dus iedereen kan je adres oppikken en misbruiken (zoals nu al gebeurt). 2. Ik vrees dat Telenet hier niet veel aan kan doen. Ik bedoel: je post je mailadres hier gewoon op een forum. Als ik van slechte wil zou zijn, dan zou ik met dat adres als afzender spam beginnen rond te sturen. En als je op Facebook zou zitten, dan zou ik bijvoorbeeld mails kunnen sturen naar je vriendenkring (als die hun mailadres op Facebook delen). Ik vrees dat je het gewoon zal moeten uitzingen, misschien kan je wat filters aanmaken in je mailclient, zodat die mail automatisch behandeld worden. 3. Je spreekt over avast!, maar heb je SUPERAntiSpyware en Anti-Malware ook geïnstalleerd en een scan uitgevoerd? De ene vindt al eens wat meer dan de andere en beide programma's hebben een gratis versie...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes
Ex-Netweter

Hi sb, Dank voor bericht, ik zal ook nog eens scannen met de andere SUPERAntiSpyware en Anti-Malware. Toch wel een beetje vreemd dat je met je eigen mail adres niet vrij kan communiceren, het is alsof je je eigen naam niet zou mogen uitspreken of gebruiken in het openbaar .... Mvg Emmanuel
0 Likes

beste, dit gebeurt ook bij mij. sinds hele tijd worden mijn contacten gespamd vanuit mijn naam. is zeer vervelend voor hen én voor mij. ik heb al gescand op malware enz, ook geen virussen (mac OSX), maar blijf dit periodiek voorhebben.

is daar echt niets aan te doen?

mijn mail adres definitief verlaten is me wel heel drastisch.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Voor zo ver ik weet kan je er niet veel aan doen. Ik heb het zelf ook al eens aan de hand gehad, wel met het verschil dat mijn contacten geen spam kregen via dat adres. Het adres zelf werd echter geblokkeerd, omdat het op een paar spamlijsten terecht was gekomen. Dat je contacten er dus last van hebben vind ik héél verdacht.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes