Beantwoorden
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Error bij installeren nieuwe versie CCleaner op PC

Momenteel werk ik met Windows 10 (op PC) en gebruik de gratis versie van CCleaner versie 5.32.6129 (64-bit). Als ik nu CCleaner wil uitvoeren krijg ik een scherm waarop staat dat er een nieuwe versie (5.33.6162) beschikbaar is  met de vraag te downloaden. Als ik "Ja" antwoord kom ik bij "Piriform" terecht waar ik terug de gratis versie aanklik om te downloaden. Het downloaden verloopt goed maar tijdens de installatie krijg ik volgend bericht "Error opening file for writing" met de keuze "Afbreken", "Opnieuw" en "Negeren".  Bij "Opnieuw" blijf ik het bericht terugkrijgen. Bij "Afbreken" stopt de installatie en bij "Negeren" wordt de nieuwe versie NIET geïnstalleerd maar behoud ik de oude. Voordien heb ik nooit problemen gehad. Ik moet nu wel zeggen dat ik mijn PC verleden week heb binnen gedaan om op te kuisen. Ze hadden er bij vergissing CCleaner afgehaald maar nadien terug opgezet. CCleaner werkt goed maar kan geen update naar een hogere uitvoeren.

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Error bij installeren nieuwe versie CCleaner op PC

Je wacht sowieso beter totdat de "slim version" beschikbaar is via:

https://www.piriform.com/ccleaner/builds

 

Als die ook moeilijk doet, dan CCleaner volledig verwijderen en installeren. Desnoods GeekUninstaller of Revo Uninstaller gebruiken voor het verwijderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Error bij installeren nieuwe versie CCleaner op PC

@Erik7

 

Heb je het al eens opnieuw proberen te downloaden?

 

Het klinkt als een schijffout. Doe voor de zekerheid eens een checkdisk?

 

Typ in start 'CMD' rechtsklik op 'opdrachtpomp' en klik op 'openen als administrator'

Typ in het venster dat je krijgt dan het volgende in (zonder aanhalingstekens): "chkdsk /f /r"

Druk dan op enter en herstart je pc.

Als je de pc heropstart komt er opeens een scherm dat de harde schijf wordt gescand op fouten, dan werkt het als er dat niet op komt, is er iets mis. Vermeld dat dan hier even.

 

LET OP dit kan enkele uren duren dus doe dit misschien best 's nachts.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Error bij installeren nieuwe versie CCleaner op PC

Was een week met verlof. Uw oplossing leek me nogal lang te zullen duren. Heb iets anders geprobeerd en indien dit niet zou lukken dan zou ik uw oplossing hebben uitgeprobeerd. Wat ik gedaan heb: heb Bullguard geïnstalleerd en "PC Tune Up" laten draaien. Dit gaf als resultaat dat er vele registers niet goed waren. Ik heb deze dan verwijderd. Resultaat: CCleaner werkt nu ineens wel goed.

In ieder geval bedankt voor de hulp die u me wou verschaffen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Error bij installeren nieuwe versie CCleaner op PC

Dan heb je geluk gehad. Het register "opschonen" is een beetje zoals Russische roulette, maar dan met 1 kans op 1000 dat het fout afloopt.

 

CCleaner biedt deze functie ook aan, maar dit wordt door nogal wat gebruikers afgedaan als 'snake oil'.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes