Beantwoorden
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Error code 403 internet radio

Hoi

Ik heb een internetradio als cadeau voor iemand gekocht. Ik wil radio Minevera als favoriet instellen, maar ik krijg telkens de code "403 Verboden" wanneer de radio de zender wil streamen. Heel soms lukt het om de zender te pakken te krijgen en te horen. Bij andere zenders heb ik dit precies dit probleem niet. Ik heb er nog maar 1 andere als voorkeurzender ingezet. Ligt dit nu aan de radio zelf of aan de zender. Het is een vrij lastig probleem omdat ik dit als cadeau wil geven. Bedankt alvast voor de tips.

0 Likes
10 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Error code 403 internet radio

 Zet de radio naast de modem eens om te testen

kan zijn de verbinding niet goed is

2de test geeft internet via telefoon aan de radio (tethering internet)

Update de radio ook eens  de software moet up to date zijn (naast de modem ook te testen )

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Error code 403 internet radio

Ik zie dat er blijkbaar nog problemen zijn. https://www.radiominerva.be/radio/post-it.php?ID=3

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Error code 403 internet radio

Bedankt voor de link. Ga ik zeker nakijken. 

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Error code 403 internet radio

Ik luister naar minerva via medion internet radio met kabel verbonden via(vtuner)

en op de laptop draadloos via (radio-belgie.be).

Heb tot op heden geen enkel probleem.

Het kan zijn dat bij het zoeken naar die post er iets verkeerd gaat.

0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Error code 403 internet radio

@Moaner

op de laptop heb ik ook geen problemen, maar met de internetradio (enkel verbonden via wifi) loopt het meestendeels mis. Soms lukt het dan ineens wel. Ik heb een Audizio radio gekocht Internet radio met wifi en Bluetooth - Audizio Venice retro radio met wekkerradio en... | bol.com en heeft goede reviews. Met andere zenders heb ik geen probleem, enkel met deze. Ik heb mezelf ook gezet naast de modem en zelfde wisselend resultaat

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Error code 403 internet radio

@rainbowniagara probleem ligt misschien bij Vtuner en deze webradio dat teveel luisteraars heeft op dezelfde moment en soms eens overbelast is, doordat deze niet meer een FM licentie heeft (zo ver dat ik het weet) is die overgegaan op internet enkel en deze zender had in zijn FM periode veel succes waardoor de meeste mensen nu via internet er naar luisteren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Error code 403 internet radio

@Master-Magic

Wat is dan de oplossing? Zou ik dan beter een andere internetradio kopen? Ik kan hem nog altijd terugsturen. 

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben niet zo vertrouwd met internetradio op deze manier. Ik luister zelf via mijn laptop. De radio zelf is een cadeau voor mijn moeder. Die kan niet met een computer werken of met een smartphone. Ik heb deze radio gekocht omdat er knoppen opstaan met de voorkeursstation zodat ze alleen maar op die knop moet drukken. Momenteel hebben we een gewone radio, maar die slikt pillen en vermits FM ook op sterven na dood gaat zijn en dat ze de radio overal mee naar toe wil nemen, leek mij dit de beste oplossing. 

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Error code 403 internet radio

Kan je handmatig de zender instellen,Minerva zendt uit op 98FM.

0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Error code 403 internet radio

Zal ik proberen

0 Likes
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Error code 403 internet radio

Ik ben in exact dezelfde situatie in die zin dat ik voor een bejaarde dame een goede internet radio zoek voor Radio Minerva.

DAB+ zou kunnen maar niet voor Minerva denk ik.

Heeft er iemand een betrouwbaar toestel gevonden hiervoor?

Het dient een standalone radio te zijn, niet via browser en bij voorkeur wifi, al is ethernet aanvaardbaar.

 

Alvast bedankt

Karel Claessens
Tags (1)
0 Likes