|
25.668
netweters
|
158.831
antwoorden
|
|
21.418
vragen
|
Hallo iedereen, Onlangs heb ik camerabewaking van het merk Eufy geïnstalleerd. Het betreft een NVR S4 recorder met 6 bekabelde Eufy S4 PoE-camera's.
Ik maak gebruik van de nieuwe app van Eufy om zowel onze robotstofzuiger (Eufy Clean) als de NVR (Eufy Security) te benaderen.
Binnen mijn eigen wifi-netwerk werkt alles perfect: livebeeld, opnames terugkijken, notificaties… geen enkel probleem. Buitenshuis (5G) gaat het soms enkele seconden goed met horten en stoten, en dan volgt telkens een timeout. De pushmeldingen komen wel altijd door (dus ook bij 5G). Ook mijn stofzuiger is altijd bereikbaar 😄
Aan de NVR heb ik via hdmi een scherm gehangen en kan ik de nodige instellingen doen. Die zijn eerder beperkt, ik kan een vast of dynamisch ip instellen, maar geen poorten. Webtoegang staat wel aangevinkt. De NVR hangt rechtstreeks aan de Telenet modem (type Fast3896LG-TN type Docsis 3.1 Wifi6). In de modem heb ik al alle mogelijke instellingen geprobeerd: firewall af, meest toepasselijke port forwardings, niets werkt. De communcatie tussen de app en de NVR extern loopt blijkbaar via P2P (Hole punching). Welke volgens Eufy door een 3 tal servers gepush wordt. Het is de bedoeling om die servers aan een allowlist toe te voegen. Dit lukt niet via de Telenetmodem.
Uitleg van Eufy:
Smartphone Mobile Data Access and Configuration
Home Router Configuration
Een eigen router (Telenet in bridge) is waarschijnlijk de oplossing? Of zijn er toch nog andere mogelijkheden? Alvast bedankt! Nick
Als ik de Telenet 360 modem in bridge plaats en bijkomend een eigen router gebruik ben ik wss flexibeler naar instellingen toe? Of zie in een andere mogelijkheid over het hoofd?
Je zou een eigen modem kunnen gebruiken.Die mogelijkheid bestaat.
Bridge mode kan vziw enkel met de volgende modellen: CV8560E en F@ST3896LG-TN.