| 
                25.568
                netweters
 | 
                158.108
                antwoorden
 | 
| 
                21.335
                vragen
 | 

Ik heb al enkele jaren een F@ST3896LG-TN modem en kan noch steeds de WiFi kanalen niet instellen om niet gestoord te worden door buren.
Als ik iets , bv kanalen, wijzig in mijn Telenet dan gaat de modem korte tijd naar dat kanaal maar keert dan terug naar de instellingen van vorige modem.
Komt er ooit een oplossing voor dit probleem.

@Janneke_Dust We hebben dit intern nagevraagd of dit mogelijk is of niet en wat de plannen hiermee zijn. We houden je hiervan verder ook op de hoogte van zodra we meer informatie hebben.

@Janneke_Dust We hebben ondertussen feedback ontvangen. De wifikanalen van dit type modem F@ST3896LG-TN kunnen niet aangepast worden. Dit kan niet omdat de software die de 360° functionaliteit aanstuurt deze keuze maakt op een dynamische manier. Dit betekent dat de wifikanalen blijven zichzelf aanpassen aan een nieuwe context (zoals bijvoorbeeld nieuwe stoorzenders, nieuwe wifi van de buren,...).

Waarom zijn dan deze instellingen voorzien in "Mijn Telenet"?
Als dat zo is dan zouden de kanalen toch vast op "AUTO" moeten staan.
Heb nu de 2,4 en 5 GHz band op auto gezet. Na een modem herstart kiest de modem niet direct de beste kanalen maar na een tijd vindt hij toch een plaats die niet erg gestoord wordt.

@Janneke_Dust schreef:
Waarom zijn dan deze instellingen voorzien in "Mijn Telenet"?
Als dat zo is dan zouden de kanalen toch vast op "AUTO" moeten staan.
Heb nu de 2,4 en 5 GHz band op auto gezet. Na een modem herstart kiest de modem niet direct de beste kanalen maar na een tijd vindt hij toch een plaats die niet erg gestoord wordt.
Dit is goede feedback @Janneke_Dust. We hebben dit opnieuw nagevraagd waarom dit het geval is. We komen hier nog op terug.