24751
netweters
|
152336
antwoorden
|
20691
vragen
|
Nieuwe F@ST3896LG-TN modem laten installeren op aanraden van Telenet, nu mag ik volgens hun mn Orbi RBR850 (ook wifi6) met 2 satelieten niet meer aansluiten (na de telenetmodem) en ben ik verplicht om meerdere 360°pods te huren, deze bestrijken nu niet meer de camera's in de tuin en achterkant woning (dikke muren), is er een manier om de telenetmodem en de Orbis nog samen te gebruiken ?
360°pods mogen niet buiten geinstalleerd worden en geen zin om telkens maandelijks 3 euro per pod bij te betalen (uit principe).
Nog even aanvullen : Zijn er alternatieven die de 360°pods vervangen of ermee samenwerken ? Ander merk, aankoop winkel ?
ik denk dat het eerder is: er is geen combo mogelijk van een of andere mesh met de F@st modem.
Maar lijkt me geen enkel probleem om de wifi vd modem uit te schakelen en je eigen ding te gebruiken.
enig nadeel: je gebruikt niet de wifi6 van je modem dus hebt mogelijks een extra wifi mesh punt nodig. Uiteraard moet een non-pod mesh device op ethernet connected worden met de modem, geen mogelijkheid te meshen met iets van die modem, want wifi staat dan (best) uit. Ook zonder de wifi uit te zetten zal het wel lukken met combo met iets anders, maar in the end heb je dan 2 mesh systemen vlak bij elkaar, en dus minder efficiente mesh beslissingen als resultaat, wat eerder geen goed idee lijkt.
overigens ga ik ervan uit dat die Orbi gewoon Wifi mesh is, geen router.
Indien wel router, dan lijkt me de keuze van een f@st niet de juiste, beter een cv8560E in bridge mode dan, anders krijg je dubbele nat enz
@moi-thuis schreef:Nieuwe F@ST3896LG-TN modem laten installeren op aanraden van Telenet, nu mag ik volgens hun mn Orbi RBR850 (ook wifi6) met 2 satelieten niet meer aansluiten (na de telenetmodem) en ben ik verplicht om meerdere 360°pods te huren,
Telenet kan dat niet verbieden, wat jij aansluit achter hun router is volledig jouw verantwoordelijkheid.
Telenet kan jou ook niet verplichten om de 360 Pods te gebruiken.
Indien je het anders hebt begrepen dan ben je verkeerd geïnformeerd.
Het is ook een router, kga nog proberen om te wisselen van Telenetmodem om voor op lange termijn oké te zijn, bedankt voor je antwoord.