Beantwoorden
OrlandoCitySC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

FIFA 18 Ping Probleem veroorzaakt Disconnects

Ik heb al jaren last van disconnects op FIFA wat heel frustrerend voor me is want als deeltijds professioneel speler kan dit me een plaats kosten op het WK. Ik heb onlangs zo een UO trace gedaan via de EA site en er was een Ping probleem te zien. 

 

Zij zeiden me dat Telenet dit makkelijk voor me zou kunnen oplossen. Precies niet dus. Dit is wat ze me stuurden:

 

Bedankt om me deze traceroute te bezorgen. Bij jouw eerste 4 hops zie ik geen probleem terug, de ping is hier ook maximum 76ms. Het probleem lijkt zicht te situeren rond hop 13. Hier bedraagt de ping dan opeens 159ms, nadien zie je ook meteen een packetloss van 100%. Dat is inderdaad niet oké. Jammer genoeg kunnen we dit van hieruit niet verder onderzoeken, doordat dit zich buiten je Telenet-installatie bevindt.

 

Iemand die me hierbij kan helpen? 1.png2.png

0 Likes
1 reactie
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

FIFA 18 Ping Probleem veroorzaakt Disconnects

Ik vrees dat je als Telenet klant hier weinig zelf aan kan doen.

Dit is te wijten aan het ongunstige routeringspad dat je als  Telenet klant volgt om bij de bestemming te geraken.
ISP providers (zoals Telenet) sluiten met elkaar peering agreements af om zo enerzijds routering op het internet te optimaliseren en traffiek/kosten naar hun dure upstream providers te beperken.

Daar heb jij als klant geen vat op.

Als er geen rechtstreekse peering agreements tussen ISP's onderling bestaan, dan kan dit negatieve gevolgen hebben naar routering toe.
Dan wordt alles gerouteerd via een van Telenets upstream providers (internationale spelers zoals Level3, Verizon, AT&T, Telia, ...), en hangt het er maar van af hoe optimaal de route naar de bestemming is.

Concreet in dit geval wordt er een lange weg genomen langs een trage internationale link, wat nefaste gevolgen heeft voor jouw verbinding.

 

De ISP in kwestie kan het gekozen pad manipuleren via BGP, maar het is onbegonnen werk om dit 'a la tete dus client' te doen.

 

In bijlage een traceroute genomen vanaf Interxion, in Brussel.
Zoals je ziet wordt er een veel kortere, snellere en vooral veel betrouwbare route gevolgd.
Screen Shot 2017-11-27 at 14.19.39.png

 

 

Ik zou in jouw geval eens een kennis die bij een andere provider een verbinding heeft, de traceroute ook laten uitvoeren. Als die echt beter blijkt te zijn, dan kan dit misschien meespelen in je provider keuze.

 

Langs de andere kant zou je denken dat spelers zoals EA Games ook servers hebben in Europa. Kan je daar niet naar connecteren?
Ik heb er een forum tread van gevonden. Zelf niet helemaal gelezen, maar het gaat exact daar over: https://fifaforums.easports.com/en/discussion/263714/so-weve-all-been-playing-mostly-on-us-servers-e...

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes