24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hey mede-netweters! Ik kom juist van de telenet-winkel, omdat het de 2e maand op rij is dat ik ruim voor het einde van de maand weeral aan mijn limiet van 750gb zit. Sinds ik de optie giga-speedboost heb genomen, en daarbij ook nog eens een 4k-tv heb aangekocht, is de miserie begonnen. Wij kijken voornamelijk series in 4k via netflix, en downloaden geregeld eens een game via steam. Aangezien de games vandaag de dag al snel tegen de 100gb aan zitten is het dus deze maand weeral prijs. Helaas heeft telenet op dit moment geen passende oplossing. Ik heb zelf voorgesteld om over te stappen naar een Business-abonnement, aangezien men daar een veel hoger verbuik mag hebben, maar dit is zonder BTW-nummer niet mogelijk. Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren, en is er eventueel al weet van dat telenet dit in de nabije toekomst gaat kunnen oplossen? Ik weet dat men bij de blauwe concurrent wel als particuliere klant een business-abonnement kan afsluiten, echter kunnen zij mij niet de snelheid beloven die telenet mij wel kan beloven. Struggles... 🙂
Je kan als particulier wel een business abo nemen.
Blijven aandringen of een andere winkel proberen
Over koper met proximus edpnet scarlet kom je niet verder dan maximaal 90/33Mbps
Laat je niets wijsmaken over hun 100/40 profiel
Business kan wel als particulier zonder BTW nummer in 'n Telenet center,Geel of Bree geen enkel probleem
Business Fibernet 300/30Mbps is echt onbeperkt zonder dal en piek uren.
@Janneke_Dust Die hebben een ondernemingsnummer en dat is hetzelfde. Eigenlijk heeft iedereen (zelfstandigen, ondernemingen,....) een ondernemingsnummer maar valt al dan niet onder de BTW plicht. Zelfs als je zaakvoerder bent van een onderneming (bvba, cvba, enz.) heb je een ondernemingsnummer.
Thnx voor de tips! Heb ondertussen de prijzen van de Business-pakketten eens bekeken, maar die zijn precies tegenover vroeger ook vrij prijzig geworden. Ik heb de klantendienst gebeld om mijn gigaboost op te zeggen, en de vriendelijke medewerkster vroeg mij of zij de reden mocht weten. Toen ik dit uitlegde vertelde zij dat ze er zelf ook inderdaad iedere maand op moest letten om niet over haar telemeter heen te gaan, omdat zij en haar vriend ook een vergelijkbaar gebruiksprofiel hadden (netflix-bingewatchen in 4k en veel gamen). Ik ben gelukkig zeker niet de enige en er zijn volgens haar al veel klanten die dit gemeld hebben bij Telenet. Van zodra de limieten aangepast worden zal ik weer terug mijn gigaboost activeren, en tot dan gewoon efkes rustig aan doen met downloaden 🙂 🙂
Onder 'mijn telenet' Je diensten,Opties aanpassen, kan je zelf gigaboost opzeggen of aanvragen.
Bij business moet je nog 21% BTW bij tellen.
Veel duurder dan particuliere prijzen zijn ze niet.