Beantwoorden
Jerre93
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Fair use policy niet meer van deze tijd?

Hey mede-netweters! Ik kom juist van de telenet-winkel, omdat het de 2e maand op rij is dat ik ruim voor het einde van de maand weeral aan mijn limiet van 750gb zit. Sinds ik de optie giga-speedboost heb genomen, en daarbij ook nog eens een 4k-tv heb aangekocht, is de miserie begonnen. Wij kijken voornamelijk series in 4k via netflix, en downloaden geregeld eens een game via steam. Aangezien de games vandaag de dag al snel tegen de 100gb aan zitten is het dus deze maand weeral prijs. Helaas heeft telenet op dit moment geen passende oplossing. Ik heb zelf voorgesteld om over te stappen naar een Business-abonnement, aangezien men daar een veel hoger verbuik mag hebben, maar dit is zonder BTW-nummer niet mogelijk. Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren, en is er eventueel al weet van dat telenet dit in de nabije toekomst gaat kunnen oplossen? Ik weet dat men bij de blauwe concurrent wel als particuliere klant een business-abonnement kan afsluiten, echter kunnen zij mij niet de snelheid beloven die telenet mij wel kan beloven. Struggles... 🙂

0 Likes
7 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fair use policy niet meer van deze tijd?

Je kan als particulier wel een business abo nemen.
Blijven aandringen of een andere winkel proberen

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Fair use policy niet meer van deze tijd?

Over koper met proximus  edpnet  scarlet  kom je niet verder dan maximaal 90/33Mbps

Laat je niets wijsmaken over hun 100/40 profiel

Business kan wel als particulier zonder BTW nummer in 'n Telenet center,Geel of  Bree   geen enkel probleem

 

Business Fibernet 300/30Mbps is echt onbeperkt  zonder dal en piek uren.

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fair use policy niet meer van deze tijd?

Ze moeten aanduiden BTW nr in aanvraag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Fair use policy niet meer van deze tijd?

Er zijn toch ook firma's zonder BTW NR.

bv : tandartsen, dokters, ...


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fair use policy niet meer van deze tijd?

@Janneke_Dust  Die hebben een ondernemingsnummer en dat is hetzelfde. Eigenlijk heeft iedereen (zelfstandigen, ondernemingen,....) een ondernemingsnummer maar valt al dan niet onder de BTW plicht. Zelfs als je zaakvoerder bent van een onderneming (bvba, cvba, enz.) heb je een ondernemingsnummer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jerre93
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Fair use policy niet meer van deze tijd?

Thnx voor de tips! Heb ondertussen de prijzen van de Business-pakketten eens bekeken, maar die zijn precies tegenover vroeger ook vrij prijzig geworden. Ik heb de klantendienst gebeld om mijn gigaboost op te zeggen, en de vriendelijke medewerkster vroeg mij of zij de reden mocht weten. Toen ik dit uitlegde vertelde zij dat ze er zelf ook inderdaad iedere maand op moest letten om niet over haar telemeter heen te gaan, omdat zij en haar vriend ook een vergelijkbaar gebruiksprofiel hadden (netflix-bingewatchen in 4k en veel gamen). Ik ben gelukkig zeker niet de enige en er zijn volgens haar al veel klanten die dit gemeld hebben bij Telenet. Van zodra de limieten aangepast worden zal ik weer terug mijn gigaboost activeren, en tot dan gewoon efkes rustig aan doen met downloaden 🙂 🙂

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Fair use policy niet meer van deze tijd?

Onder 'mijn telenet' Je diensten,Opties aanpassen, kan je zelf gigaboost opzeggen of aanvragen.

Bij business moet je nog 21% BTW bij tellen.

Veel duurder dan particuliere prijzen zijn ze niet.

0 Likes