Beantwoorden
Monnolo11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Alles op zijn plek! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-)

FritzBox VPN and Telenet

Beste allemaal,

allereerst zou ik graag sorry willen vragen voor mijn arme NL, maar ik vond het beleefder om mijn bericht zo te plaatsen sinds het forum in NL is.

 

Ik vraag hulp omdat ik onlangs een FritzBox 7530 heb gekocht die ik als cascade-router heb verbonden met mijn telenet-router (via LAN en met de FritzBox-optie om te werken.) Ik heb ze twee verschillende IP-reeksen toegewezen:
- Telenet (TN) -router: 192.168.8.xxx
- Fritzbox-router: 192.168.188.xxx
In de TN-router heb ik de DMZ geactiveerd naar het IP-adres van de FritzxBox (192.168.8.233).

Wat ik zou willen doen is om via VPN verbinding te maken met een Fritzbox 6490 die in mijn tweede appartement in Duitsland is geïnstalleerd.


Daarom heb ik in de FritzBox 6490 een configuratiebestand gegenereerd dat ik vervolgens heb geïmporteerd in de FritzBox 7530. Maar deze laatste kan er geen verbinding mee maken.


Is er iets mis dat ik aan het doen ben?

Kan iemand me helpen om erachter te komen hoe dit probleem kan worden opgelost?

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw steun! Smiley Vrolijk

3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FritzBox VPN and Telenet

Eigenlijk moet je niets doen bij u thuis. Ik begrijp dat je een verbinding wil maken naar een Fritzbox ergens in Duitsland.

In Duitsland moet je in uw Fritzbox de VPN server activeren zodat die oproepen kan ontvangen. Je hebt meestal verschillende mogelijkheden maar ik vermoed dat ze open VPN gebruiken, dus zal je daar paswoorden enz. voor moeten configureren.

Vervolgens vermoed ik dat je automatisch een VPN verbinding wil tot stand brengen vanuit uw Fritzbox thuis. Dus zal je daar een script moeten maken die dit realiseert. Als dit al mogelijk is.

Het openzetten van de poorten thuis is alleen maar nodig als je in de omgekeerde richting werkt en vanuit Duitsland een verbinding wil maken.

Een en ander kan je gewoon uittesten van op een PC thuis maar je zal eerst de server in Duitsland moeten activeren. Op je PC thuis zal je Open VPN client moeten installeren.

Een en ander kan je hier lezen: https://www.heise.de/tipps-tricks/VPN-auf-einer-FritzBox-einrichten-3978124.html



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

FritzBox VPN and Telenet

Nu wil ik niet onbeleefd zijn maar waarom wil je een vpn naar een tweede locatie ergens in Duitsland?

Kan je niet gewoon een deftige vpn (vyprvpn) nemen om te bekomen wat je wenst te bekomen?

Of mis ik net waarom je dit zou willen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FritzBox VPN and Telenet


@dedeke  schreef:

Nu wil ik niet onbeleefd zijn maar waarom wil je een vpn naar een tweede locatie ergens in Duitsland?

Kan je niet gewoon een deftige vpn (vyprvpn) nemen om te bekomen wat je wenst te bekomen?

Of mis ik net waarom je dit zou willen?


Een third party VPN neem je voor andere redenen dan waarvoor die persoon dit vermoedelijk wil gebruiken. Ik heb ook mijn eigen VPN server op mijn NAS draaien en dat is omdat ik soms van op afstand op mijn PC wil werken, omdat ik van op afstand naar mijn Raspberry Pi wil gaan, of andere dingen in mijn netwerk wil bereiken, enz. Ook bijvoorbeeld als ik wil Yelo  bekijken van buiten Europa. Dit wordt niet gebruikt omdat ik onbekend wil surfen op het internet, of omdat ik wil content downloaden die ik vanuit Belgie niet kan downloaden enz.

dat is het eigenlijke doel van een VPN verbinding namelijk een beveiligde verbinding maken naar een ander netwerk zodat je eigen toestel in het ander netwerk wordt opgenomen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.