Beantwoorden
RoySchillemans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

GTA online joinen lukt niet

Als ik GTA Online wil joinen op de PS4 dan krijg ik een melding dat de nodige bestanden niet gedownload kunnen worden en dan ik later opnieuw moet proberen. Dit is nu al een week zo. Van Rockstar, de uitgever van het spel, uit moet ik mijn DNS instellingen van mijn modem aanpassen, maar dat gaat niet voor een Telenet modem. Iemand die mij hier mee kan helpen?

Grts Roy

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GTA online joinen lukt niet

DNS instellingen aanpassen in een modem gaat niet. Dat kan enkel in een router en ook al niet in een Telenet Home gateway. Het kan enkel op uw computer.

Een kleine uitleg hoe DNS werkt. In eerste instantie gaat uw computer het hosts bestand nakijken. Staat er daar niets dan gaat de computer gaan kijken naar de DNS servers die aangegeven staan in zijn netwerkconfiguratie. Als daar het IPadres gevonden wordt van de domeinnaam die je opgeeft wordt er niet verder gezocht. Zoniet gaat de door u opgegeven DNS server proberen informatie te vinden bij andere DNS servers en zijn bestand aanpassen. Dus eigenlijk heeft uw router daar niets mee te maken tenzij uw router een DNS server draait en je moet dat IP adres van je router dan opgeven als DNS server. Dat kan bijvoorbeeld ook een NAS zijn waar je uw eigen DNS  op draait.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

GTA online joinen lukt niet

Geef uw pc een vast ip in het netwerk.

Bijvoorbeeld 192.168.1.xx of 192.168.0.xx afhankelijk van welke ip range de modem gebruikt.

Je kan zien welke range je gebruikt voor bijvoorbeeld op een smartphone te kijken welke ip adres deze krijgt of in een dos venster typ je ipconfig en druk ook enter.

 

In netwerkinstellingen van je pc kies je voor ipv4 handmatig in te stellen.

De xx van de bovenvermelde ip adressen vervang je door een getal beneden de 100 met uitzondering van 1.

Zo val je buiten de standaard DHCP range die de GHW van telenet gebruikt.

 

Als  gateway stel je 192.168.1.1 of 192.168.0.1 in, weer afhankelijk van wel welke ip range gebruikt word.

Voor dns stel  195.130.131.5 in

 

Opslaan en kijken of je nog steeds internet verbinding hebt. 

Indien ja nogmaals proberen te joinen.

 

Succes.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
RoySchillemans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

GTA online joinen lukt niet

Hey, bedankt voor je antwoord, maar ik moet er eigenlijk bij vermelden dat het over GTA voor de PS4 gaat. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GTA online joinen lukt niet


@RoySchillemans schreef:

Hey, bedankt voor je antwoord, maar ik moet er eigenlijk bij vermelden dat het over GTA voor de PS4 gaat. 


Eigenlijk gelden dezelfde regels. Ook in je PS4 kan je een vast IPadres enzovoort instellen. Anderen zullen je wel kunnen vertellen waar je dat moet doen. Ik heb geen PS4 dus kan ik het zo voor de vuist weg niet zeggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RoySchillemans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

GTA online joinen lukt niet

Het is mij gelukt!

Ik moest enkel mijn primaire en secundaire DNS aanpassen naar

Primaire DNS: 84.200.69.80
Secundaire DNS: 84.200.70.40

Heel erg bedankt!!

Roy

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

GTA online joinen lukt niet


@RoySchillemans schreef:

Het is mij gelukt!

Ik moest enkel mijn primaire en secundaire DNS aanpassen naar

Primaire DNS: 84.200.69.80
Secundaire DNS: 84.200.70.40

Heel erg bedankt!!

Roy


Bedankt voor die IP adressen, @RoySchillemans . Blijkbaar worden die voorzien door DNS.WATCH. Het lijkt erop dat die in Duitsland gelegen zijn en - in tegenstelling tot Google en OpenDNS - doen zij blijkbaar niet aan loggen.

 

https://dns.watch/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RoySchillemans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

GTA online joinen lukt niet

Ja klopt, Heb deze IP-adressen van Rockstar uit gekregen, wist alleen niet goed hoe ik deze nu moest aanpassen, maar met een beetje zoeken is het gelukt.

0 Likes
Jeff2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

GTA online joinen lukt niet

Waar heb je dat aangepast ? 

In uw console of uw router/pc ?

0 Likes