Beantwoorden
Edin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

GTA5 PC

Ik heb gisteren GTA5 gekocht via Rockstar op PC. Nu heb ik een probleem, ik probeer het spel te downloaden (70GB) maar dit wilt niet lukken via mijn telenet internet. Soms doet de website van Rockstar zelf ook moeilijk. Een IP ban heb ik zeker niet aangezien ik pas gisteren een account heb gemaakt. Maar het rare is, wanneer ik overschakel op pc naar het mobiel internet van mijn iphone dan begint hij meteen GTA5 te downloaden. En via mijn Telenet internet ( whoppa ) doet hij het niet. Ik heb al naar Telenet gebeld hiervoor om te vragen wat de reden zou kunnen zijn, maar zij hebben enkel mijn modem gereset, en dat hielp ook niet. Ik heb al zeer veel geprobeerd maar niets helpt jammer genoeg. 

Edin  

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GTA5 PC

Welk internet heb je? Als je maar Basi internet hebt met 200 GB volume zit je misschien al aan je limiet want 70 GB is niet niks.

Anders zou ik toch overwegen om je modem eens te gaan omruilen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

GTA5 PC

@igvfer- Basic Internet heeft (helaas) nog altijd 150 GiB als maandelijkse limiet. 😉

 

@Edin- Gebeurt dat downloaden draadloos? Ben je zeker dat je op je eigen netwerk bezig bent?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Edin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

GTA5 PC

@igvfer & @sb Ik heb Whoppa als internet. Het probleem is inmiddels al opgelost dankzij dit Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=QngfHPlWPYE

Dit is ook het enigste wat voor mij heeft gewerkt na 100 andere dingen te hebben geprobeerd. 

 

Toch bedankt voor de hulp! 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GTA5 PC

Dan zijn het toch de DNS servers van Telenet die niet goed werken. Ik gebruik al lang andere DNS servers omdat ik niet tevreden ben van deze van Telenet. Ik heb al meerdere malen moeilijkheden gehad bij mij en bij andere mensen. Telkens van die ondefinieerbare problemen. Dus van nu af aan: problemen met verbindingen, downloaden enz. eerst de DNS server aanpassen.

@sbIk was te optimistisch en had het verkeerd voor. Ik dacht dat ze naast de snelheidsverhoging ook een volumeverhoging hadden gedaan. Wishfull thinking Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WoutB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

GTA5 PC

Hey! 

 

Ik heb 3 weken achter een oplossing gezocht omdat ik hetzelfde probleem had! ik kreeg ook altijd een error 202

 

Nu heb ik gewoon even logisch nagedacht en het feit dat gta perfect werkte met iemand anders met een telenet netwerk wist ik dat dit niet aan telenet zelf kon liggen dus heb ik vandaag m'n modem gewoon eens gaan ruilen en het werkte ineens terug.. ik heb werkelijk geen idee hoe dit kwam maar ik stel voor dat je dat ook eens probeert!

 

Ik hoop dat deze oplossing ook voor jou helpt.

 

Grtjs Wout

 

*Edit: de DNS veranderen en dergelijke werkte niet bij mij.

 

 

0 Likes
Jeff2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

GTA5 PC

Maar dat is GTA op PC. Als ik deze DNS ingeef in mijn spelconsole werkt het niet , moet ik deze dan ook in mijn pc proberen in te geven ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GTA5 PC

Als je de correcte DNS hebt ingegeven zou dit moeten werken. Heb je sowieso internetverbinding rechtstreeks met de kabele of via WiFi naar de router?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeff2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

GTA5 PC

Nee , lukt dus niet.

Verbonden met kabel , draadloos werkt ook al niet.

0 Likes
DirkD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

GTA5 PC

GTA online werkte niet op PC en XBOX one, nochtans wel in het verleden.

Herhaaldelijk met Rockstar contact opgenomen, steeds zeer goede en snelle feedback. Ze zijn er van overtuigd dat het probleem bij de DNS Servers van Telenet ligt. En dat lijkt zo te zijn.

GTA PC versie: IPv4 DNS gewijzigd op PC, bracht helaas geen oplossing tot ik ergens alternatieve IPv6 settings van DNS servers vond. GTA 5 Online werkte meteen.

XBOX one: Probleem is dat je daar blijkbaar niet de IPV6 default DNS settings (via Telenet verkregen) kan wijzigen. Zal voor dit apparaat dus nog even verder moeten zoeken.

 

Logisch redenerend blijkt de oorzaak van het probleem toch wel bij Telenet te liggen t.t.z. hun default DNS servers.

0 Likes