Beantwoorden
Timon1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

Hallo. Heb al een tijdje het probleem dat ik op bijna geen enkel spel een game kan hosten voor mijn vrienden terwijl zij dit wel kunnen. Op mijn computer heb ik NAT type moderate (heb al geprobeerd te port forwarden maar dit veranderde niks.)

Op mijn Xbox One heb ik NAT type Open maar daar werkt het ook niet.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Bedankt!

 

Update: Ik heb voor de Xbox alle poorten opengezet marr het werkt nog steeds niet.

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

@Timon1  Graag uw opstelling. Modem/router van Telenet en of eigen router?

Screenshot van je portforwarding. Niet panikeren het duurt eventjes voor die goedgekeurd wordt. Als je de driehoek ziet verschijnen komt het goed. Spelletjes op beide toestellen xBox en PC?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Timon1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

Modem en router van telenet. Ik heb de port forwarding al een week of langer geleden gedaan.

En ja, ik kan niet hosten op xbox en pc.

(Welke driehoek?)

Afbeelding: https://imgur.com/hAW2x5U

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

@Timon1  Ik zie dat je afbeeldingen via het fototoestelletje bovenaan de balk hebt geupload maar niet volledig hebt verwerkt zoals het hoort. Afbeeldingen zijn goedgekeurd ondertussen. maar swat. Via een externe link lukt het ook  maar leest wat minder makkelijk.

Ik zie op de afbeelding dat je DMZ ingesteld hebt op een bepaald IPadres (192.168.0.242), zet dat eens terug op nul = 0.

IPadres 192.168.0.192 is dat het interne adres van je Xbox of van je PC? Omdat je in uw eerste post beiden aanhaalt. En die is toch zeker correct. Anders raad ik aan voor de XBox, die gaat toch de deur niet uit denk ik, een vast IP in te stellen tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99.

Graag ook duidelijk wat je juist wil bereiken. Spelen op je PC en ook op je Xbox.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Timon1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

Oh sorry voor de onduidelijkheid. Nu het probleem is precies dat ik op geen enkel apparaat in het hele huis kan hosten. Het gaat niet specifiek over 1 van de 2. Het IP adres 192.168.0.192 is van mijn computer en ik ben zeker dat dit correct is. (Het is al een tijdje hetzelfde.)

Ik heb DMZ weer op 0 gezet.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

@Timon1En over welke spellen gaat het precies op uw PC? Xbox is een dIng, PC is een ander ding. Dat zijn 2 verschillende forwardings. Maar als je forward naar het ene kan je niet forwarden naar het andere met dezelfde poorten.

Ik zie voor XBox dat volgende poorten gewenst zijn:

  • UDP: 88, 500, 3544, 4500
  • TCP & UDP: 307


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

@Timon1 

DMZ en port forwarding vloekt met elkaar. 

DMZ stuurt alles wat niet geïnitieerd werd daar een apparaat achter de router naar het  DMZ adres.

 

Timon1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

Ik heb het al getest op: For Honor, ARK: Survival Evolved, Minecraft.

Ik heb mijn xbox een static ip gegeven en de correcte ports geforward naar dit IP. Hierna nog eens getest met een vriend maar deze kan nog steeds niet joinen.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

@Timon1  En heb je aan uw vriend uw publiek IP adres doorgegeven? Want normaal gezien moet hij contact maken via publiekIPadres:poortnummer. Niet via uw intern adres.

Als je de standaard poortnummer gebruikt zal hij alleen het publiek IP adres moeten ingeven.

Zorg er alvast voor dat de correcte poorten naar het correcte IP adres geforward worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Timon1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

Dit is niet hoe de vriend in mijn spel komt. Ik moet hem gewoon uitnodigen via de Xbox app. Hij moet niks invullen . Ik ben ook vrij zeker dat ik de poorten en het IP juist. Ik heb zelfs DMZ geprobeerd naar het IP adres van xbox maar dit werkte ook niet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

@Timon1  Misschien geven deze links wat meer uitleg:

https://www.youtube.com/watch?v=sdQeW3IvzvI 

 

https://youtu.be/hcjNjQF4leo 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Timon1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Game hosten lukt niet met NAT type moderate of open

Dit is niet deel van het probleem. Ik weet hoe ik ze kan uitnodigen en hoe ik een xbox game kan joinen op de computer. Het werkt alleen niet.

0 Likes