Beantwoorden
Dennis11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Hey,

 

Mijn vader heeft een kongsurf abonnement voor zijn Samsung S2 tablet gekocht. Deze werkt in Belgie en in Nederland maar nu zit hij in Frankrijk en Spanje. Daar heeft hij geen enkel ontvangst alleen via wifi werkt het. Via 4G komt er altijd op  te staan "Connection closed". Is dit op te lossen want anders moest ik dit abonnement stopzetten voor hem.

Bedankt alvast.

9 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 4G in het buitenland met Telenet

https://www2.telenet.be/nl/mobiel/mobiel-internet/kong-surf/bestel-kong-surf/

 

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik lees daar:

 

Belangrijk: je kan je maandpakket mobiel internet niet gebruiken om in het buitenland te surfen. Deze kosten komen dus altijd bovenop je abonnement.

 

Als je tegen morgen geen antwoord hebt op dit forum, gewoon even TN contacteren via telefoon of via Facebook of Twitter. Uit ervaring weet ik dat je erg snel reactie krijgt via FB.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area-57
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Kijk eens of de instellingen aanpassen zoals aangegeven bij stap 12 helpt:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/device/samsung/p5100-galaxy-tab-2-10...

 

Bij MNC, voer 05 in. Ben je in het buitenland? Voer dan 01 in.

0 Likes
Dennis11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Als het in Nederland werkt zou het in Frankrijk en Spanje toch ook moeten werken?

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Heeft hij ondertussen misschien al meer dan 50 eu verbruikt?

 

Toch surfen in het buitenland? Een paar tips:

  • maak ook in het buitenland slim gebruik van gratis Wifi.
  • je abonnement wordt - door de Europese wetgeving van 1 juli 2010 - automatisch geblokkeerd zodra je meer dan € 50 data verbruikt. Wil je toch meer surfen? Dan kan je bij de Telenet-klantendienst gemakkelijk deze bescherming laten opheffen.

    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dennis11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Dit is allemaal al gecontroleerd, opheffing tot 60 euro staat zelfs uitgeschakeld

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Klantendienst al gebeld? Dat zou ik sowieso wel doen in dit geval


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dennis11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Heeft er iemand een telenet mail adres voor support?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 4G in het buitenland met Telenet

TN is te bereiken telefonisch via 015 666 666 of via Facebook of Twitter. Of via een contactformulier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dennis11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Geen 4G in het buitenland met Telenet

Men vader heeft een sim kaart van proximus van een andere belg in zen tablet gestoken in Spanje om te testen en dit werkte zonder problemen, direkt 4G ontvangst. Het simkaartje van telenet hebben ze bij die andere meneer in de tablet gestoken en er werkte gewoon niets. Dus het probleem ligt gewoon bij telenet, het simkaartje is nog geen maand oud.

Ik heb men vader de telefoon nr gegeven van telenet, hopelijk word het snel opgelost.

0 Likes