Beantwoorden
PattyTee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

Hallo,

Wij verhuizen naar een plaats in België (Brûly) waar geen coax-kabel ligt maar waar wel adsl ligt. 

Ik heb internet nodig aangezien ik van thuis uit werk en 5 jongeren die ook regelmatig van het internet gebruik maken. 

Iemand die een oplossing weet voor ons probleem?

 

Bedankt!

Tags (2)
0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@PattyTee  Je zal je inderdaad moeten behelpen met een xDSL aansluiting. Dus telefoondraad naar binnen en hopen dat je niet te ver van een knooppunt zit zodat je zo dicht mogelijk bij de maximale 100 Mbps zal zitten. Normaal gezien kan je dit op de site van Proximus al eens bekijken wat ze je kunnen aanbieden.

Of kijken of de kabel misschien wel passeert in de straat en dan kan je aansluiten op VOO dacht ik.

Ik heb net eens gekeken voor Brûly 5660. Op de Places Charles Claes. Max 4.1 Mbps down en 0.5 Mbps up beloven ze. Gene vetten hé.

Kijk zelf maar eens op: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jou...  Postcode en straat + nr ingeven en ze zeggen wat mogelijk is. Wat bij Proximus telt, telt ook bij andere xDSL providers want ze gebruiken dezelfde draad.

 

En mocht de kabel aan je deur passeren heb je misschien geluk. Blijkbaar was dit vroeger SFR, overgenomen door Telenet. Ik zou toch eens bellen hoor naar de klantendienst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PattyTee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

Hallo igvfer,

 

Bedankt voor je reactie. We vroegen het al op aan voo en zij lieten ons weten dat in onze straat (rue de l'étang) en omliggende straten geen kabels liggen en waren zelf ook wel verbaasd.

Via die adsl-lijn gaan we denk niet ver geraken met die snelheden vrees ik. 

Wij kunnen maar niet geloven dat wij het daarmee gaan moeten doen, alsof we jaren terug keren in de tijd. Wist zelfs niet dat dat bestond in België...

Andere oplossingen zijn er niet?

 

Groetjes

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

Max kan je 92Mbps halen via VDSL,als je vlak bij de rop (straatkast)woont.

Hoe verder vanaf hoe lager de snelheid.

ADSL is nog veel minder.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@PattyTee  Zeker bellen naar de klantendienst van Telenet. Wij hebben familie wonen in Forges Philippes (een 25 km daar vandaan) en die zitten in elk geval op het kabelnetwerk van Telenet, het vroegere SFR en nog vroeger Numericable. En als je naar ginder gaat eens kijken of je de typische kabelaansluiting ziet in de buurt van jullie huis. Op een paal of op de gevels.

Ja, en het is daar een beetje het einde van de wereld hé. Tegen de Franse grens, Als je er niet moet zijn passeer je er ook niet. Over de grens is het hoofdzakelijk bos.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@PattyTee 

 

Is daar deftige 4G ontvangst? Dan zou een 4G router een oplossing kunnen zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?


@StefaanH  schreef:

@PattyTee 

 

Is daar deftige 4G ontvangst? Dan zou een 4G router een oplossing kunnen zijn.


Of dit:

https://tadaam.be/ 

Al ziet het er daar niet goed uit:

https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile 

Alhoewel als ik in detail ga kijken voor de dekking van Base daar. Toch redelijk groen.

dekking.png




  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PattyTee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

Idd igfer, 

 

Het lijkt heel erg op het einde van de wereld. Maar wel zalig (hoop ik) om er te wonen. 🙂

 

Ik bel zeker eens naar de klantendienst. Merci voor de info!

 

Groetjes

PattyTee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

Hallo StefaanH,

 

Blijkbaar zou er heel goeie 4G ontvangst zijn.

 

Een 4G router. Is dat iets wat je zomaar kan kopen en dan gewoon internet kan van 'aftappen' dan met een gewoon internetabonnement? Of zie ik het nu heel simpel?

 

Groetjes

0 Likes
PattyTee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@igvfer 

 

Tadaam zou wel eens de ideale oplossing kunnen zijn. Onze straat ligt helemaal in het groen op de kaart.

Waauw, ik hoop dat dat kan!

 

Merci!

PattyTee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@robatoras 

 

Het is adsl en het schijnt er maar heel traag te gaan dus dat is echt geen optie vrees ik. 

 

Groetjes

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@PattyTee  Succes, de familie van mijn vrouw zijn gepensioneerde boeren daar in Forges Philippe. Die zitten daar heel landelijk. Als je er niet moet zijn dan kom je daar niet.

Ik zie dat je nog een toeristische atttractie in de buurt zal hebben.

In het bos van Brûly-de-Pesche bevindt zich Wolfsschlucht I, het "Grand Quartier Général Allemand 1940", ofwel de bunker van waaruit Adolf Hitler zijn aanval op Frankrijk plande in juni 1940. De bunker zelf kan bezichtigd worden, evenals enkele omliggende panden zoals de pastorie en een kerkje, die door de bezetter ontruimd waren om daar de legerleiding in te kunnen vestigen.

Veel plezier daar. Je kan ook een echte Chimay gaan drinken is daar niet zover vanaf.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?


@PattyTee  schreef:

Hallo StefaanH,

 

Blijkbaar zou er heel goeie 4G ontvangst zijn.

 

Een 4G router. Is dat iets wat je zomaar kan kopen en dan gewoon internet kan van 'aftappen' dan met een gewoon internetabonnement? Of zie ik het nu heel simpel?

 

Groetjes


Je zal alleen moeten kijken hoeveel GB er inbegrepen is. Want met 4 grote kinderen? Dan lijkt tadaam in dat geval wel een mogelijke goede oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@PattyTee 

 

Een 4G router in het algemeen is dus een toestel waar je een sim kaart instopt en dat dan via 4G internetverbinding verwezenlijkt.

 

Die toestellen kan je los kopen en gelijk welk "merk" simkaart insteken die geschikt is voor data overdracht.

 

Tadaam is daar een toepassing van, uitgebracht door Telenet. Die box die daarbij hoort is in wezen dus een 4G router. Daar hoort ineens een simkaart en een abonnement bij.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PattyTee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Geen coax-kabel, dus geen internet mogelijk?

@igvfer 

Inderdaad. De bunker hadden we ook al gezien en een Chimay gaan we ook wel eens gaan drinken 😉