Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Wanneer ik Giga Speedboost wens te activeren krijg ik nog steeds de melding:

 

Capture.JPG

 

Dit is echt te gek voor woorden, wetende dat ik in hartje Oostende woon, op een boogscheut van de grote markt!

 

Mijn abonnement: All-Internet & Telenet TV

Modem: Docsis 3.1 E-router

 

Sinds de lancering van deze optie - die van den beginne bij 90% van de klanten beschikbaar zou zijn (cfr. site) - heb ik de klantendienst reeds meermaals gecontacteerd. Vrijwel telkens krijg ik een ander antwoord voorgeschoteld. Het absurdste was "dat is voor u niet mogelijk, de optie is enkel voor klanten die een internetabonnement hebben met een downloadsnelheid lager dan 300 mbps". Het meest plausibele: "Waarschijnlijk is de technische loop in uw gedeelte van Oostende nog niet aanwezig." Het deprimerendste was een mail waarin men verwees naar een specifiek telefoonnummer ... een nummer dat me louter opzeggingsmogelijkheden opsomde.

 

Nog mensen die qua Giga Speedboost nog altijd in de steek worden gelaten, hier?

0 Likes
26 reacties
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

 

@igvfer Vooreerst hartelijk dank voor je hulp. Much appreciated!

 

Ik heb beide al eens geprobeerd.


@igvfer  schreef:

@Ex-Netweter  Probeer eens een paar buren te contacteren om te horen wat zij hebben.


De meesten hier in mijn straat hebben Proximus en de enkele Telenet'ers wisten niet wat Giga Speedboost was toen ik hun erom vroeg.


@igvfer  schreef:

@Ex-Netweter  Of zoek een bereidwillige medewerker in een Center die eens nakijkt of er in de straat, laat ons zeggen een kleine 50 huizen links of rechts, klanten zijn met gigabit abonnement. Je hebt een vrij grote kans dat jullie op dezelfde node zitten en als die het hebben, jij dan ook.


Van zowel de Telenetstore (ter plaatse) als Delanghe Oostende (telefonisch) kreeg ik te horen dat ze dat niet voor me konden nakijken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@m-jan20 offtopic, ben die al beu gezien 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@Ex-Netweter  Ik deed indertijd nog moeite om mijn (potentiële) klanten op weg te helpen. Maar dat zit er blijkbaar niet meer in. Ja ze worden nu eenmaal opgedragen om zoveel mogelijk te verkopen en klanten helpen wil alleen nog maar zeggen: help ze een zo duur mogelijk product te kopen in zo weinig mogelijk tijd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@igvfer  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

Een van de argumenten die ik destijds heb vernomen van de Telenetstore was: "De kabel die vanaf het distributiepunt aan je gevel binnenshuis komt, is die zwart of grijs?" Ik zei grijs en kreeg van hen te horen dat het mogelijks daaraan zou kunnen liggen.


Dat zou kunnen de oorzaak zijn. Aan de eigenaar om daar iets aan te doen.


Alsof Telenet een Database heeft, waarop ze kunnen zien of er - vanaf het distributepunt op de gevel - een grijze of zwarte kabel binnenshuis komt?

Dat geloven we toch zelf niet, en dat kan volgens mij onmogelijk de oorzaak zijn dat gigabit op uw adres niet beschikbaar is. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

  1. dat de kabel/versterkers in uw straat/wijk nog niet de "Grote Netwerf" upgrade kreeg?
  2. dat het aantal gigabit klanten op één node/kopstation beperkt wordt?

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@Ex-Netweter  schreef:


Alsof Telenet een Database heeft, waarop ze kunnen zien of er - vanaf het distributepunt op de gevel - een grijze of zwarte kabel binnenshuis komt?

Dat geloven we toch zelf niet,


@Ex-Netweter Dat bedoelden we niet, hoor. Ik wou gewoon aangeven dat twee medewerkers van de Telenetstore hier in Oostende het type aftakkabel te berde brachten als mogelijke culprit.

 


@Ex-Netweter  schreef:

en dat kan volgens mij onmogelijk de oorzaak zijn dat gigabit op uw adres niet beschikbaar is. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
  1. dat de kabel/versterkers in uw straat/wijk nog niet de "Grote Netwerf" upgrade kreeg?
  2. dat het aantal gigabit klanten op één node/kopstation beperkt wordt?

Inderdaad, het kan van alles zijn doch niemand van Telenet weet me een rechttoe rechtaan antwoord te geven op: Waarom kan ik de optie Giga Speedboost niet activeren?

 

Een cliché zeker, maar stel, mijn naam was John Porter ... het antwoord kwam er een-twee-drie. Reken maar van yesss.

 

Nu, in het verlengde van hetgeen @igvfer opperde, namelijk o.a. het raadplegen van mijn buren, zou Telenet van volgende twee websites heel veel kunnen leren:

 

https://wegenenverkeer.be/controles/snelheidscontroles/trajectcontroles

Je krijgt online een overzicht van alwaar een dienst/optie actief dan wel in voorbereiding dan wel ... is.

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

Je krijgt online de bevestiging of een dienst/optie beschikbaar is voor een specifiek adres.

 

Dat is pas transparantie. Maar, yep, diezelfde transparantie zou ertoe kunnen leiden dat Telenet heus wat potentiële klanten verliest.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@Ex-Netweter op die proximus site mag je ook niet echt afgaan of je op fiber kan aangesloten worden, heb de test gedaan en kreeg antwoord dat ik op fiber kan aangesloten worden, zelf bij EDPNET krijg ik dat resultaat, ik bel naar proximus zelf en krijg een antwoord dat pas vanaf juli kan op m'n adres,

die zei dat de site afgaat op een straat waar dat het al ligt maar niet of het al is aangesloten, 

volgen die aan telefoon wordt het pas in juli aangesloten, dus kan in praktijk nog geen glasvezel gebruiken op m'n adres, al geeft de site van proximus en edpnet het wel aan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter op die proximus site mag je ook niet echt afgaan of je op fiber kan aangesloten worden, heb de test gedaan en kreeg antwoord dat ik op fiber kan aangesloten worden, zelf bij EDPNET krijg ik dat resultaat, ik bel naar proximus zelf en krijg een antwoord dat pas vanaf juli kan op m'n adres,

die zei dat de site afgaat op een straat waar dat het al ligt maar niet of het al is aangesloten, 

volgen die aan telefoon wordt het pas in juli aangesloten, dus kan in praktijk nog geen glasvezel gebruiken op m'n adres, al geeft de site van proximus en edpnet het wel aan.


@Master-Magic 

True, maar je krijgt tenminste enige vorm van perspectief, iets om naar uit te kijken, ietsje meer info. Telenet zegt louter "Nope, het is er nog niet" en voor de rest hebben we er het raden naar.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@Ex-Netweter ja idd das waar, op dat vlak zou het interessant zijn voor die klanten dat niet de speedboost kunnen doen.

maar vrees door de corona dat het stil ligt die aanpassingen of dat het veel trager gaat.

maar raar dat ze dan niet meer info kunnen geven. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Nu ik onlangs mijn abo veranderd heb naar Oneup werd het me enigszins duidelijk waarom ik voorheen Giga Speedboost maar niet kon activeren.

 

De Ookla-resultaten logen er niet om. Ze schommelden nogal en haalden allerminst het minimum à 750 Mbps. En, in tegenstelling tot o.a. het netwerk op mijn werk ging de Ookla-wijzer niet een-twee-drie naar het maximum haalbare. Ik bedoel, de Ookla-wijzer deed veelal grillig. Het was zo van willen maar niet kunnen ...

 

Hierbij enkele Speedtest-download-resultaten; laptop per ethernet rechtstreeks verbonden met de Docsis 3.1 modem:

 

15/05 +/- 22.00 uur
hoogste 390.14 Mbps | laagste 250.15 Mbps

 

16/05 +/- 23.45 uur

hoogste 525.26 Mbps | laagste 437.78 Mbps

 

17/05 +/- 19.00 uur

hoogste 594.51 Mbps | laagste 381.26 Mbps

 

17/05 +/- 19.30 uur

hoogste 604.92 Mbps | laagste 116.89 Mbps

 

Nogmaals, de Ookla-wijzer steeg niet gestaag. Derhalve waren de hoogste downloadresultaten slechts een momentopname en was er geenszins sprake van een consistente snelheid.

 

Na enkele malen de klantendienst te hebben gecontacteerd via WhatsApp - ze doen echt wel hun best, chapeau! - kwam het deze morgen tot een telefonische afspraak met een technieker.

 

Als volgt het relaas dat ik zonet mijn contactpersoon op WhatsApp heb gestuurd; hij wou dat ik 'm op de hoogte hield.

 

Dag [...],

Ik heb aldus deze morgen de technieker aan de lijn gehad. Heel vriendelijke man, uiterst geduldig en kennis van zaken. Top.

De reden waarom ik Giga Speedboost niet kon activeren toen ik over All-Internet + Telenet TV beschikte was dat er een soort limiet ingesteld was. T.t.z., men wou verhinderen dat het netwerk in mijn buurt overbelast werd. Dit heeft de technieker aldus vernomen van jullie zogeheten SWAT-team (technical HQ?).

Nu ik mij abo geüpgraded heb naar Oneup kon Telenet contractueel niet anders dan die limiet op te heffen. Door het opheffen ervan kwamen de Gigabit-knelpunten aan de oppervlakte. Het SWAT-team wist de technieker te melden dat het belangrijkste onderdeel voor Gigabit-snelheden wel reeds aanwezig is in mijn stukje Oostende maar dat bepaalde zaken qua finetuning in mijn loop nog ontbreken. Derhalve is een optimale Gigabit-ervaring vooralsnog niet mogelijk. Daar zal mettertijd verandering in komen. Beetje geduld hebben is de boodschap, momenteel heeft Telenet andere prioriteiten.

Niettemin heeft de technieker me wel al een stuk kunnen helpen door een bepaalde frequentie uit te schakelen waarop duidelijk storing zit. Hiervoor maakt hij gebruik van een script. Stel dat ik om een of andere reden de docsis 3.1 modem moet herstarten dan wordt diezelfde frequentie opnieuw uitgeschakeld zodra het script om middernacht terug in werking treedt.

Wat betreft mijn grijze aftakkabel, de technieker stelde me gerust. De kabel is in orde, voldoet aan de huidige vereisten en zou geen problemen whatsoever mogen opleveren. Maar … in tegenstelling tot de zwarte exemplaren slijt hij sneller en vraagt 'm meer zorg. En, met het oog op de toekomst kan het alleszins geen kwaad 'm te zullen vervangen door een zwarte, in mijn geval een PE6-kabel.

Ik wil je nogmaals bedanken voor jullie hulp, [...]. We zijn er nog niet helemaal, maar toch, we komen er wel. Ook wil ik jullie bedanken voor het hebben oplossen mijn vaste-lijn-probleem. Het nummer is onlangs correct geprovisioneerd geworden op TEL1 i.p.v. op TEL2.

Thanks!, Nick

 

Resultaat deze morgen na de technische interventie 😉 - ondanks een nog ietwat grillige Ookla-wijzer ...:

 

Capture.JPG

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

 

Amai zeg, wat een verhaal!!!

 

Dus "al die tijd" betalen voor Gigaboost en de snelheid niet krijgen door een Telenet limiet om te verhinderen dat het netwerk in jou buurt niet zou overbelast zijn?

 

Ik neem aan dat Telenet de 15€ abonnement voor de periode zonder Gigaboost gaat terug storten, toch?

 

Amai zeg!!!


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Hoi @KelvinUceta 

 

Nee, het is ietsje anders hoor.

 

Ik heb toen ik over All-Internet + Telenet TV beschikte nooit Giga Speedboost kunnen activeren. Online kreeg 'k steeds de boodschap te lezen dat het nog niet beschikbaar was op mijn adres, en in de Telenetstore zag men de Giga Speedboost-optie zelfs niet eens verschijnen in hun systeem. Met andere woorden, ik heb nooit ervoor hoeven te betalen want ik heb 't gewoonweg nooit kunnen activeren.

 

Mijn punt is dat ik sinds het upgraden van mij abo naar Oneup - en de daarmee gepaard gaande huidige Gb-strubbelingen - het mij na anderhalf jaar eens echt duidelijk gemaakt is geworden waarom Giga Speedboost voor mij niet weggelegd was toen ik All-Internet + Telenet TV had. En, heden met Oneup, waarom de volwaardige Gb-beleving nog steeds ver buiten handbereik is(!)

 

Eindelijk heb ik 'ns een gedegen en niet-ernaar-gissende uitleg gekregen van Telenet. Immers, hun antwoord kon niet uitblijven want door Oneup te hebben gekozen heb ik de deur op een kier kunnen forceren. Gigabit zit nou eenmaal in dat pakket en bijgevolg was men mij een degelijk antwoord verschuldigd. Een antwoord op de vraag die me al anderhalf jaar bezighield; corona of niet.

 

Capture.JPG

 

Ik kan alleen maar stellen dat de mensen van de klantendienst én de technieker die me deze ochtend telefonisch heeft gecontacteerd, allen hun best hebben gedaan. Hetgeen de technieker voor me heeft kunnen doen is alvast een grote stap voorwaarts doch zolang HQ het niet nodig vindt om een volwaardige Gb-beleving uit te bouwen in mijn stukje Oostende en er 'ns de puntjes op de i te komen zetten, tja, dan kan noch de klantendienst noch eender welke technieker mij, mijn buren en buurtbewoners een gigabit-hemel op aarde brengen.

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Telenet, you've made my day. Mijn dag kan niet meer stuk. 😁

 

Deze middag ben ik opgebeld geworden door Telenet. De vriendelijke dame liet me weten dat ze momenteel de klanten aan het oplijsten zijn bij wie de node(s) en randapparatuur nog niet volledig Gb-gewijs op punt staan. Ook liet ze me weten dat Telenet het belangrijk acht dat de getroffen klanten - althans diegenen die voortdurend melding gemaakt hebben van de povere Oneup-downloadsnelheden, meen ik - persoonlijk benaderd worden om hun te melden "Wij zijn op de hoogte van uw ongemak en we zullen weldra de koe bij de horens vatten". Met andere woorden, de optimaliseringswerken teneinde een gigabit-ervaring te bieden die zijn op komst; yesss, sir. De klanten zullen een bericht krijgen waarin wordt medegedeeld wanneer de werken zullen plaatsvinden, grote dan wel kleine maakt niet uit.

 

Nu sta ik tenminste niet meer in dubio. 't Is te zeggen, gratis fiberaansluiting van Proximus óf investeren in de toekomst door het vakkundig laten plaatsen van een deftige PE-kabel - en me dus te ontdoen van die grijze. I've chosen the latter. Vertrouwen hersteld punt