Beantwoorden
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Grote bestanden downloaden mislukt.

Ik en 2 andere vrienden hebben het zelfde probleem.
Als we grote bestanden (500 MB+) zoals Nvidia driver willen downloaden via onze browser, dan mislukt deze download vaak en moeten we bijna altijd meermaals klikken op opnieuw (downloaden) in de browser download venster.
Is zowel met laatste versie Mozilla Firefox, Google Chrome als Microsoft Edge.
O.S. is Windows 10 laatste build.
Antivirus zowel Kaspersky antivirus als Eset antivirus (laatste versies) op de verschillende pc's, ingebouwde Windows 10 firewall.

Modem is de CV8560E in bridged modus en router de Netgear R7800 met laatste firmware.
Netgear krijgt externe IPv4-adres van Telenet, dus bridging werkt.

Ik en een vriend hebben Oneup 1 Gbit download, andere gewone One 300 Mbit download snelheid.
UTP Kabels zijn CAT6A en Cat6 van A merk en netwerkkaarten onboard en losse Intel gigabit NIC's met laatste drivers.
Switches 3Com en HP gigabit unmanaged.

Ik dacht eerst aan overhitting en heb modem opengemaakt en thermal pad van SOC verwijderd door goede portie Artix MX4 koelpasta.
Aan kant koelblok modem een Noctua 120x120 fan gehangen en idem gedaan met Netgear router (repaste met MX4 koelpasta) en Noctua 120x120 onderaan de router via een router koeler van Coolermaster (originele fan door Noctua vervangen).
Ik heb probleem ook met pc's of laptop van andere mensen die ik hier soms in huis heb en andere Windows van 8.1 tot 11.
En enkel als ik bestanden via een browser download.
Op eigen PC als "fix" Internet Download Manager gekocht en dan is probleem opgelost voor meeste bestanden te downloaden.
Het probleem is begonnen toen we oude modem only die max 200 Mbit aankon vervingen door de CV8560E.


Mvg
Dimitri

 

 

 
 
 
 
 
 
0 Likes
9 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Grote bestanden downloaden mislukt.

@Ragdd 

Ik heb dit onlangs ook voorgehad.

Het probleem bleek toen dat na een update van Windows het "energiebeheerschema" veranderd was en dat mijn PC in slaap ging tijdens het downloaden.

Oplossing: slaapstand op 2 uur gezet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Grote bestanden downloaden mislukt.

Met een ONEup-abonnement (1 Gbps down) zou je een bestand van 500 MB in 4 seconden moeten kunnen downloaden.
1000 MB in 8 seconden
2000 MB in 16 seconden
...

Heel vreemd dat Windows zo snel in slaapstand gaat.

Ik lees wel het volgende in het artikel over Telenet-netwerkbeheer:


Op extra drukke momenten beperken we ook de maximale snelheid van bepaald dataverkeer (bv. downloads, FTP, ...) op plaatsen waar ons netwerk dreigt verzadigd te raken.

Telenet kan dus ingrijpen in de snelheid van je downloads, misschien loopt het daar mis met http downloads in een webbrowser?

Als het aan Windows zou liggen, kan je ook altijd je pc eens opstarten vanaf een Ubuntu Live CD en dan je downloads eens testen: https://ubuntu.com/tutorials/try-ubuntu-before-you-install#1-getting-started

0 Likes
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Grote bestanden downloaden mislukt.

Hi

 

Slaapstand staat uit op de pc's.

Enkel scherm gaat op zwart na 10 minuten.

Probleem van grote bestanden is ook wanneer ik bezig ben op de pc.

Ik vermoed dat probleem eerder met die briding te maken heeft, dacht eerst aan temp maar naar extra koeling blijft probleem zelfde.

Dacht ook aan 1 Gbit download maar vriend van me met max 300 Mbit download heeft het ook.

Netgear router denk ik niet direct want is een van de snelste op de markt qua soc die erin zit (dual core @ 1700 Mhz).

Onze pc's zijn geen budget maar I7 8700K, 32 GB RAM, Samsung 960 Pro SSD en hoop WDC Black 4TB+ HDD, moederbord Asus met Intel onboard gigabit nic.

 Geen spyware of andere rommel op pc en enkel noodzakelijke software draait op achtergrond, geen 37 programma's die mee starten.

 

Mvg

Dimitri

 
 
0 Likes
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Grote bestanden downloaden mislukt.

Ik kan andere grote bestanden zelfs tot 100 GB downloaden zonder problemen met torrent of usenet.

Enkel via browser (poort 80) geeft problemen.

Die 1 Gbit snelheid Telenet, neem maar zak zout.

Hangt af als je deze haalt waar je woont (drukte node), uur van de dag etc...

Zal eens testen met Ubuntu om Windows uit te schakelen.

 
0 Likes
Ex-Netweter
 

Grote bestanden downloaden mislukt.

Halen die downloads een snelheid van méér dan 700 Mbps?

Limiteer die eens op maximaal 650 Mbps.

Telenet verbreekt soms "foutievelijk" connecties die een lange tijd meer dan 700 Mbps verbruiken.
Zou te maken hebben met een slecht geconfigureerde DDoS-beveiliging. (zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=934777#p934777)

0 Likes
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Grote bestanden downloaden mislukt.

Snelheid doet er minder aan toe.

Heb probleem als ik 900 Mbit haal of zelfs 100 mbit omdat vb server ware file staat niet meer aankan.

Vriend met zelfde probleem kan max 300 Mbit download halen en heeft zelfde voor.

 

 
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Grote bestanden downloaden mislukt.


@Ragdd  schreef:

Probleem van grote bestanden is ook wanneer ik bezig ben op de pc.

Ik vermoed dat probleem eerder met die briding te maken heeft, dacht eerst aan temp maar naar extra koeling blijft probleem zelfde.


Dat kan je toch gemakkelijk testen / uitsluiten door eens te proberen met één PC rechtstreeks op de E-router?

Of de bridge tijdelijk uit te schakelen?

0 Likes
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Grote bestanden downloaden mislukt.

Heb ik en vriend gedaan door pc rechtstreeks op een van de overige 3 RJ45 poorten te verbinden en hier geen probleem.

Dus lig ofwel aan router (we hebben alle 3 de Netgear R7800 en denk zelfde firmware) of aan die bridging.

Ga nog verder testen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Grote bestanden downloaden mislukt.

IPv6 of IPv4 kan ook een verschil uitmaken.
http://speedtest.tele2.net/ is een goede site om http downloads te testen.

0 Likes