Beantwoorden
EJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

HIKVISION camera device is locked

Al herhaaldelijk krijg ik de melding van een hikvision camera “device is locked” en dan moet de installateur komen om deze op fabrieksinstellingen te zetten om terug in werking te treden.
 
Steeds opnieuw moet ik voor deze tussenkomsten betalen. Is dit normaal?
Wie is hier verantwoordelijk?
 
0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HIKVISION camera device is locked

Je omschrijft heel vaag uw probleem. De camera komt in de situatie "device locked". Heb je daar een oorzaak voor? Is dat willekeurig? ...

 

Moet de installateur niets anders doen dan het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Dat is toch een handeling die je zelf kan doen. Weet je niet hoe? Raadpleeg de handleiding. Heb je geen handleiding? Ga naar de webpagina van hikvision en download de handleiding van het model dat je hebt.

 

Als dat een nieuw toestel is dat geïnstalleerd is en als dat zomaar steeds in een onbruikbare situatie komt, en als je een particulier bent is er nog zoiets als de wettelijke waarborg van twee jaar.

Particulier of niet, een gekocht product moet werken. 

Als de installateur steeds zijn interventie aanrekent is het mogelijk dat hij van oordeel is dat het probleem veroorzaakt wordt door iets van buiten het product. Dat is dan ook een reden waarom je zelf een minimum aan informatie nodig hebt over het product. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

HIKVISION camera device is locked

@EJ  Welk type is het. Ik heb er hier 3 + een deurbel van dat merk. Nog nooit deze melding gehad. Hooguit moet ik de POE switch soms eens herstarten waar er 2 op zijn aangesloten (1 en een deurbel).

Zijn er soms pogingen om van buitenaf in te loggen? Dat kan een reden zijn waarom het toestel gelocked wordt (meestal na 6 pogingen). Daarom verander ik altijd de standaardpoorten die gekend zijn door elke hacker. En een heel sterk wachtwoord gebruiken.

En ook eens nakijken of de allerlaatste software erop staat.

Het zal vermoedelijk ook al een ouder toestel zijn want de huidige kan je niet resetten zonder tussenkomst van Hikvision zelf via een key die je moet opsturen. Een hard reset lukt niet meer op de nieuwere toestellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

HIKVISION camera device is locked

Jouw toestel, jouw verantwoordelijkheid.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zymo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

HIKVISION camera device is locked

Vraag eens aan de installateur dat ie het toestel los maakt van het account (via Hikvision zelf) en terug koppelt?

0 Likes