24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Je omschrijft heel vaag uw probleem. De camera komt in de situatie "device locked". Heb je daar een oorzaak voor? Is dat willekeurig? ...
Moet de installateur niets anders doen dan het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Dat is toch een handeling die je zelf kan doen. Weet je niet hoe? Raadpleeg de handleiding. Heb je geen handleiding? Ga naar de webpagina van hikvision en download de handleiding van het model dat je hebt.
Als dat een nieuw toestel is dat geïnstalleerd is en als dat zomaar steeds in een onbruikbare situatie komt, en als je een particulier bent is er nog zoiets als de wettelijke waarborg van twee jaar.
Particulier of niet, een gekocht product moet werken.
Als de installateur steeds zijn interventie aanrekent is het mogelijk dat hij van oordeel is dat het probleem veroorzaakt wordt door iets van buiten het product. Dat is dan ook een reden waarom je zelf een minimum aan informatie nodig hebt over het product.
@EJ Welk type is het. Ik heb er hier 3 + een deurbel van dat merk. Nog nooit deze melding gehad. Hooguit moet ik de POE switch soms eens herstarten waar er 2 op zijn aangesloten (1 en een deurbel).
Zijn er soms pogingen om van buitenaf in te loggen? Dat kan een reden zijn waarom het toestel gelocked wordt (meestal na 6 pogingen). Daarom verander ik altijd de standaardpoorten die gekend zijn door elke hacker. En een heel sterk wachtwoord gebruiken.
En ook eens nakijken of de allerlaatste software erop staat.
Het zal vermoedelijk ook al een ouder toestel zijn want de huidige kan je niet resetten zonder tussenkomst van Hikvision zelf via een key die je moet opsturen. Een hard reset lukt niet meer op de nieuwere toestellen.
Vraag eens aan de installateur dat ie het toestel los maakt van het account (via Hikvision zelf) en terug koppelt?