Beantwoorden
Jari3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Heb je een router nodig bij een mesh netwerk?

We hebben veel internetproblemen bij ons thuis. We gaan verbouwingen doen en dan ons netwerk ombouwen.

Ik ben een gamer en wil de snelste connectie en een voorkeur hiervoor (ik upload ook naar youtube).

Nou ik zal een kabel rechtstreeks krijgen van de zolder waar de modem staat. Maar het wifi signaal is zwak op de gelijksvloer (zit staal enzo tussen de vloeren in).

Ik dacht van een router naast de modem te zetten, die rechtstreeks te verbinden en dan daaruit bekabeld naar alle pc's.

Dan zou ik een mesh netwerk verbinden hiermee, 1 boven en 2 beneden voor een goede wifi verbinding.

Maar met dat mesh netwerk, heb ik dan wel een router nodig?

 

In essentie mijn vraag: Is het best om de bekabelde verbinding rechtstreeks met de modem te verbinden en een mesh nerwerk voor wifi? Dan heb ik geen router.

Of eerst een router tussen steken?

Zal ik dan nogsteeds controle hebben over het netwerk? (Bandbreedte toewijzen enzo, of is dat overbodig?)

We hebben wigo momenteel, als dat helpt.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Mesh netwerk zonder router?

0 Likes
16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5909
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heb je een router nodig bij een mesh netwerk?

@Thomaz 

Je kan dan ook helemaal geen nieuwe installatie doen ? 

Normaal als je ze helemaal reset kun je ze toch opnieuw installeren ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thomaz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Heb je een router nodig bij een mesh netwerk?

Dat zou je inderdaad verwachten maar het lukt niet. 

0 Likes