Beantwoorden
Cliff
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

High latency en Telenet decoder reboot constant

Al enkele weken kamp ik met problemen waarmee Telenet mij niet helpt gezien ik niet binnen geraak bij de helpdesk.mijn Telenet recorder reboot constant en geeft vreemde tekens weer. Het enige wat dan helpt is om de stekker uit te trekken en te hopen dat hij dan degelijk opstart. Bijkomend stel ik vast dat op de internet lijn veelal voorkomt dat er high latency optreed op verschillende tijdstippen door de dag en nacht. Ik weet niet of het een met het andere te maken heeft maar zo kan het niet verder. Tv zien wordt lastig en gamen ook niet gezien de high latency. 

Beetje rade loos aan het worden gezien ik nergens terecht kan of reactie krijg van Telenet.

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: high latency, Telenet recorder reboot constant

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

High latency en Telenet decoder reboot constant

Telenet helpt je niet, de snoodaards!

Dossiertje openen bij https://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

High latency en Telenet decoder reboot constant

Ga naar 'n Telenet center in de buurt.

Neem je Telenet recorder mee.

Leg je probleem uit.

Die helpen je wel.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

High latency en Telenet decoder reboot constant

@Cliff 

Of je hebt zelfste voor als ik let die nieuwe tvbox v2 batch of Recorder is op en kan je omruilen is gratis.

Die high latency heb ik al meermaals zien passeren op forum. Er zit idd iets fout bij telenet. Nieuwe modems en kabels, en 100x herstarten helpt niet bij de meeste mensen.

Vb met de nieuwe tvbox v2 (daarvoor v1) op welk nachtelijke uur dan ook (meer ochtelijke uren ook), staat de tvbox v2 te bufferen, vast te slaan. En nadeel is als ie blijft hangen moet je wachten tot systeem loskomt want paar x op back drukken of uit-knop helpt niet. Nadat ie loskomt dan pas kan ik live verder kijken, maar blijft het systeem vasthangen zoals knaloude versleten pc.

Enige mogelijkheid om hem terug fris terug te kunnen gebruiken is stekker eruit halen en weer in.

De ene gaat dit probleem mss herkennen, de andere niet, maar wil niet zeggen dat de persoon in kwestie niet meemaakt.

Toen ik hierover belde, kreeg ik te horen dat dit nog niet was gemeld of geweten. Maar dat normaal is dat als het interactief signaal op tvbox slecht is, je hele box kan vastslaan en pas oplost na toestel volledig van stroom te halen en terug erop. Meer kon ie me niet vertellen.

Hier is alles vernieuwd, heb geen storingen en internet bedraad/wifi werkt perfect. Dus is echt wachten tot telenet alles op 1 rijtje heeft.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

High latency en Telenet decoder reboot constant

Zijn ze nu echt aan het prutsen bij Telenet,de laatste maanden😠.

Gelukkig ondervind ik nooit problemen,niet met internet,niet met telefonie GSM en niet met recorder nu TV box,alles werkt hier 24 op 24 perfect.(gelukzak)Zou het te maken hebben met Fluvius die hier(Limburg volledig) de kabel beheren en onderhouden,terwijl Telenet meer in andere provincie's het roer in handen hebben.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

High latency en Telenet decoder reboot constant

@robatoras 

Ik heb ook nooit geen problemen gehad, op geen enkel gebied. Tot telenet is gaan knoeien en de tvbox v1 de geest half en half gaf. Sinds de v2 heb ik veel buffer problemen, met boodschap: internet te traag (raar volle snelheid op internet mobiel/tablet/ps5/pc..) Geen netwerk.. raar alles op internet werkt (zelfs nieuwe utp kabel en pioeten geswitcht op hgw) Dienst overbelast... Om 2a4u sochtends in de week?

Maar soit we dwalen af, en het laatste dat een ts met problemen wil horen, is overal altijd te lezen: das raar ik niet/nooit. Daar hebben ts starters geen boodschap aan (zeker niet na 1000x 😛😉)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

High latency en Telenet decoder reboot constant

Moet ik dan gaan klagen,en liegen,dat ik ook problemen ondervind,terwijl dit nooit het geval is geweest.

De TS duidelijk maken,dat het ook kan zonder problemen.

Hopelijk blijven die Telenet techniekers van de kabel af hier in Limburg.

In het Antwerpse - Oost Vlaanderen - Brussel loopt het regelmatig fout,als ik de storings barema raadpleeg.

Laatst nog (weekend)met SMS problemen,alles zag vuur rood,behalve in Limburg en 'n klein gedeelte  W Vlaanderen.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

High latency en Telenet decoder reboot constant

@robatoras 

/Offtopic

Je weet waarover ik het heb, we gaan niet uitweiden erover. Maar het gaat om posts waar bv een ts iets start en dan 5a6 man erop vliegen, das raar, hier (nooit)/niet. Heb je wel dit dat gedaan. Met zn antwoorden dat sommige direct geven zijn ts starters niet geholpen en worden nog ambetanter omdat ze letterlijk met rug tegen muur staan.

>Grapje< in limburg word er nog niet gewerkt, omdat ze weten dat dat van lange duur en adem zal zijn. En telenet 10x werkduur zal hebben om daar alles te veranderen.

Oooooooop heeeeet gemaaaaakske 🤡🤡😆😉 (grapj he)✌️✌️

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes