Beantwoorden
trikke63
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

Hikvision IP camera probleem

ik heb een hikvision surveillance systeem en had dit altijd aangesloten op een TP-link router. Zonder problemen. Ik pobeer nu alles direct via de telenet EURODOCSIS 3.0 router , maar dit gaat gepaard met de nodige problemen. Ik hb een NVR(6 amera's) en 2 stand alone camera's. Alle poorten en IP's van de individuele toestellen zijn uniek , en binnen zelfde IP4 bereik 192.168.3.x ...ik kan alles van buiten mijn netwerk perfect bereiken, maar eens op mijn intern netwerk neemt hij enkel de NVR camera's en de ander zijn niet meer bereikbaar. Is het probleem de EURODOCSIS 3.0 modem?  

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hikvision IP camera probleem

Ik denk dat het eerder een netwerkprobleem is. Als je alles van buiten uw netwerk perfect kan bereiken is je portforwarding goed gedaan. 

Ik veronderstel dat je intern netwerk in het bereik 192.168.0.x ligt. Verder veronderstel ik dat je TP-link router een vast ip adres heeft in je intern lan (192.168.0.X). Om je camera's te bereiken zal je dan intern moeten gaan naar het wan ip adres van je TP Link router (dus het lan ip adres in je interne netwerk).

0 Likes
trikke63
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

Hikvision IP camera probleem

Ik heb zo een vermoeden dat het de modem van Telenet is (zit bij mij op 192.168.3.x) Ik gebruik de IVMS-4500 op mijn android toestel en alles werk perfect via 4G, tot ik thuis kom en overschakel op WIFI. de camera's die via POE op de NVR worden gestuurd werken nog en de twee andere camera's die met een adaptor werken vallen weg en komen niet meer terug. Ik moet de camera's en de modem herstarten om deze twee terug te krijgen. Na het uitvallen werken ze zelfs niet meer op 4G. Voor alle duidelijkheid de 6 camera's via NVR blijven werken. zie hier mijn netwerk schema.

NW.jpg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hikvision IP camera probleem

@trikke63 

Alles hangt natuurlijk af op welk netwerk het vragend toestel wordt aangemeld. Zit je in de cloud dan werkt je portforwarding goed blijkbaar. Als je tablet of smartphone connectie maakt met het Wifi netwerk van de telenet router dan zit je in netwerk 192.168.3.0 dan zal je perfect alles binnen dat netwerk kunnen aanspreken via IP adres 192.168.3.X maar je gaat niet kunnen aanspreken met IPadres 192.168.0.x. Je kan enkel je TPlink router aanspreken op zijn IPadres 192.168.3.X en dan werkt de portforwarding terug als dit goed is ingesteld.

Is het vragend toestel aangemeld op netwerk 192.168.0.0 dan kan je alles aanspreken met hun eigen IP adres. Extern (internet), 192.168.3.0 en 192.168.0.0 want dat laatste is een ondernetwerk van het vorige.

Kort gezegd, alles hangt af van het netwerk waarop het vragend toestel is aangemeld.

Het kan natuurlijk zijn dat als je op netwerk 192.168.0.0 zit en je wil verbinding maken via uw DDNS instelling in uw Android foon er een en ander misloopt want loopback NAT is niet evident. Je maakt tenslotte connectie via deze weg: android foon --> tplink --> modem telenet --> DDNS domein -->modem telenet portforwarding --> TPlink portforwarding --> camera.

Loopback is OK bij de Telenetrouter (eigen ervaring) maar of dit bij de TPlink zo is daar heb ik vragen over.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
trikke63
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

Hikvision IP camera probleem

TP-link router wordt niet gebruikt (enkel achteraan in de tuin) en heeft ook een andere SSID...ondertussen modem telenet de geest gegeven...nieuwe is in aantocht...

0 Likes
trikke63
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

Hikvision IP camera probleem

Het probleem is wel degelijk de modem van Telenet, ik heb alles terug ingesteld naar mijn TP-link router en alles werkt perfect. 

NGDM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Hikvision IP camera probleem

Dag allen

 

Met een paar anderen hebben we inderdaad gemerkt dat NAT Loopback bij de Telenet modems brak loopt.

 

Ik heb net even de technische dienst aan de lijn gehad en ze konden me zeggen dat het probleem bij hen bekend is sinds vorige week.

Probleem is dat er nog weinig meldingen van gekend zijn en dit dus een lage prio heeft.

 

Ze raden me aan om zo veel mogelijk mensen dit te laten melden aan de technische dienst.

Daarom dus deze oproep:

Indien jullie dit probleem voorhebben mogen jullie de technische dienst contacteren (015 66 66 66, optie 2, optie 2) en laten weten dat jullie graag een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen.

Zodoende stijgt de prio en zullen we hier sneller een oplossing voor krijgen.

 

Alvast bedankt voor jullie steun 😉