Beantwoorden
Patrick19451
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe DDNS service instellen op HGW 3.0?

Hallo allemaal,

 

Kan ik in de WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS) een DDNS service instellen of iets dergelijks dat het public IP adres automatische upgedate wordt? Ik heb een persoonlijke cloud (een soort NAS) maar daar kan ik geen vast IP of DDNS op instellen.

 

Iemand sugessties

 

Groet

Patrick

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DDNS service instellen op HGW 3.0?

Op de HGW van Telenet kan dit niet. Op een NAS meestal wel. Op Ip-camera's meestal ook. Bij mij staat het ingesteld op 1 IP camera en ook op mijn NAS. Daardoor blijft DDNS up to date.

Je kan ook, meestal, een hulpprogrammatje downloaden bij uw DDNS provider. Dit installeer je op een PC of laptop die je dagelijks thuis gebruikt en dat gebeurt de update telkens je PC aan staat.

Gelukkig moet je bij Telenet geen schrik hebben dat je IP adres veel veranderd. Dit gebeurt meestal maar nadat je modem meer dan 24u uit heeft gelegen. Ik zit al maanden met hetzelfde publiek IP adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patrick19451
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe DDNS service instellen op HGW 3.0?

Dus als ik het goed begrijp moet het DDNS programma op de pc niet constant aan staan (vermits de server eigenlijk een box is en ik kan het DDNS Programma daar niet op uitvoeren)? Zolang ik dagelijks het DDNS update programma opstart dan word de update uitgevoerd, en is dat dan voldoende?

 

Groetjes

Patrick

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DDNS service instellen op HGW 3.0?

@Patrick19451In mijn ogen zal dit voldoende zijn zeker omdat het IP adres dat je krijgt van Telenet niet vaak veranderd, heel weinig zelfs. Als dit, zoals in mijn geval via de NAS e een IPcamera gebeurt moet ik mij zeker geen zorgen maken omdat dit praktisch à la minute gebeurt als het veranderd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe DDNS service instellen op HGW 3.0?

Als je gebruik maakt van een server zoals www.no-ip.com (op hun pagina zijn er vier verschillende), kan je op je pc DUC installeren. DUC bestaat minstens voor Windows en voor Linux.  Als adres heb je dan bijvoorbeeld XXXXXXXX.ddns.net of XXXXXXXX .hopto.org. De XXXXXXX is een naam die je zelf kiest.

Als je gebruik maakt van de gratis dienst, moet je wel om de 30 dagen het gebruik herbevestigen.

 

 

 

0 Likes