Beantwoorden
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Hoe DNS van modem 24*8 DOC 3 Wireless veranderen?

Hallo iedereen

 

Als experiment heb ik PiHole geïnstalleerd op FreeNas in een Virtual machine deze heb ik volgens gebruikers van PiHole juist geconfigureerd. Nu zou ik volgens hen mijn DNS van modem moeten veranderen naar de DNS van PiHole deze staat op een statisch adres (192.168.0.7) maar als ik bij de instellingen van mijn modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) kijk kan ik hier geen instellingen van DNS vinden. Is er een manier om dit toch klaar te krijgen zonder te veel kosten want PiHole zou handig zijn voor mobiele apparaten. Iemand enig idee?

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe DNS van modem 24*8 DOC 3 Wireless veranderen?

Ik weet er niet veel vanaf, maar je moet de dns van de modem/router niet veranderen. Als je alle ander toestellen je PI-Hole opgeeft als dns zal het ook lukken.

Je kan onmiddellijk na de HGW een eigen router zetten en daar al je toestellen mee verbinden. In je eigen router kan je dan de PI-Hole opgeven als DNS.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DNS van modem 24*8 DOC 3 Wireless veranderen?

Inderdaad DNS adres kan je niet veranderen in de modem/router van Telenet. Je kan dit wel doen op elk afzonderlijk aangesloten toestel. Meestal kan je er 2 invullen. Het 2e adres is als reserve als het eerste niet bereikbaar is. En hoe wordt je DNS server geupdated? Gaat die zelf om de zoveel tijd de nieuwe domeinnamen ophalen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Hoe DNS van modem 24*8 DOC 3 Wireless veranderen?

Ik heb geen idee of deze wordt aangepast ik weet alleen dat het zelf een DNS server host daar ben ik vrij zeker van maar ze hebben me gezegd dat ik deze DNS moet veranderen maar ik heb dit al geprobeerd op mijn telefoon zonder werkend resultaat maar dan zal ik nog eens kijken naar mijn configuratie op PiHole zelf hartelijk bedankt

0 Likes
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Hoe DNS van modem 24*8 DOC 3 Wireless veranderen?

Op het moment heb ik al een router als AP ingesteld en met een DNS naar mijn PiHole zonder enig resultaat maar ik ga nog eens kijken bij mijn configuratie van PiHole hartelijk bedankt

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DNS van modem 24*8 DOC 3 Wireless veranderen?

Ik veronderstel dat je Pihole een IP adres heeft in de range van je andere apparaten zoals een laptop of zo. Ik zou het daar eens op veranderen de DNS server en alleen het adres van Pihole invullen. Je zal dan subiet zien of je voor een bepaald domein direct verbonden wordt. Op een AP zal je geen nut hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes