Beantwoorden
Winscp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe goed is WiFi op CH8568LG?

Ik ben net overgestapt naar Oneup en heb gemerkt dat mijn huidige CH7465LG niet sneller gaat dan 400mbps.

Een nieuwe modem is dus aan de orde maar het aanbevolen model heeft mij niet de beste eerste indruk bezorgt, door zowel kennissen als gebruikers van dit forum die klagen over het hinderlijk lawaai dat deze voortbrengt.

Ik kan extra rumoer echt wel missen thuis en vroeg mij dan ook af hoe goed het draadloze aspect is van deze HGW en in welke prijsklasse ik zou moeten kijken voor een router van hetzelfde kaliber zowel qua bereik, QoS, snelheid...

Als ik in de plaats van een ronkende kubus, een muistille E-router icm met een muistille eigen router kan gebruiken en die laatste niet te veel kost voor dezelfde WiFi ervaring als die van Telenet, dan doe ik dat graag.

Mijn Telenet powerlines zijn op dit moment ook cruciaal, dus een goede synergie tussen hun en de router is ook noodzakelijk.


Concreet wil ik vragen of het een goed idee is om om te ruilen naar een E-router en daar een eigen router van  €? aan te hangen om het storend geluid van de HGW te vermijden.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe goed is WiFi op CH8568LG?

Een router kopen voor het Wifi bereik? Slecht idee. Een beter idee is extra Acces Points plaatsen om de dekking te verbeteren in de woning. 1 Ap in een woning is meestal een slechte oplossing. Die staat dan meestal in de garage die op de kant van het huis staat waardoor je tot 3/4 van het bereik kunt verliezen. Zeker al de helft van het bereik gaat de straat op. De E-router in combinatie met AP's of uw Wifi PWL zal zeker al een betere oplossing zijn, al zeker voor het geluid want die maakt geen geluid.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Winscp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe goed is WiFi op CH8568LG?

hallo @igvfer 

Bedankt voor uw antwoord. 

Door de centrale plaats van de HGW in het huis had ik tot nu toe icm de wifi powerline adequaat wifi bereik in alle kamers. (door deze locatie zou het geluid mij ook storen vrees ik)

Ik begrijp dat een router in AP mode achter de E-router van Telenet hangen voldoende is voor mijn doel, nu rest mij enkel nog de vraag: hoeveel geld moet ik uitgeven om een AP te krijgen die mij een even goed of beter WiFi signaal biedt dan de CH8568LG?
Zou deze TP-link van rond de 50 euro bevoorbeeld goed zijn?: https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/wifi-router/archer-ax10/

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe goed is WiFi op CH8568LG?

@Winscp 

 

Als je iets meer wil weten over die router, lees dan hier eens een review ervan.

 

Samengevat: het is en blijft een budget router, maar een prima toestel indien je eisen niet te hoog liggen. Enige "minpunt": in de 2,4 GHz band zouden de prestaties beter mogen zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes