Beantwoorden
Neel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

Ik heb een garagebox enkel km's van mijn woonplaats, nu heb ik daar elektriciteit en een goeie ontvangst van Telenet Wifree en Homespot.

Nu wilde ik daar en IP cam van Eminent hangen voor beveiliging.

 

En thuis werkt deze idd perfect op mijn eigen netwerk, maar vanaf ik wil verbinden met een Homespot, zegt deze wel verbonden met het netwerk, maar de camera werkt niet.

 

Hoe kan ik dit in orde krijgen?

 

thnx

9 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

Als je wil dat de camera werkt op een WiFree netwerk, is het vooreest belangrijk om te weten of uw IP Camera EAP ondersteund, als dit niet het geval is gaat het sowieso niet werken.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Neel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

Zou dit onder protocol moeten vermeld staan of moet ik nog ergens anders onder kijken?

 

Dan heb ik enkel dit:

 

Protocol: Support TCP/IP, HTTP, DHCP, FTP, UDP, SMTP, DNS, NTP, UPNP

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

Neen, dat heeft niets met het protocol te maken.

 

Dat heeft te maken met het soort WiFi netwerken waarmee je verbinding kan maken. De meeste IP camera's kunnen enkel maar verbonden met een WEP/WPA beveiligd netwerk. Bij EAP netwerken moet je inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.

 

Het netwerk HOMESPOT werkt sowieso niet omdat je daar steeds moet inloggen via een login pagina.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

ondertussen al een jaartje verder, lees ik deze topic.

Ik zou ook graag een bewakingscamera installeren om een eigendom in de gaten te houden. Ik heb hier thuis telenet, dus kan ik ook op wifree/homespot. Ik kan op mijn ander eigendom dus op wifree of homespot, maar zoals hierboven al gemeld is, door middel van eerst in te loggen.

Is er ondertussen al een mogelijkheid met de hedendaagse camera's?

een 3G ipcamera is een optie, maar als je te lang de beelden bekijkt zal je ongetwijfeld een gepeperde rekening krijgen.....  

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

Gebruik een ubiquiti nanostation (NSM2) om aan te loggen op een WiFree. Van daar trek je een kabeltje naar je camera. Of als het per sé een draadloze camera moet zijn, steek er een access point tussen met je eigen draadloos netwerk.

0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

Akkoord met het aansluiten en zo, maar ben je gegarandeerd zeker dat je er na een zekere tijd niet automatisch uitgelogd word op je telenet wifree?
heb je dit al uitvoerig zelf getest op correcte BLIJVENDE werking?

 

Ik heb momenteel een gelijkaardige setup, alleen geen ubiquiti nano maar een EnGenius ENS202EXT hotspot extender. Het aanmelden gaan gemakkelijk, maar de camera aansluiten op de wifree niet omdat je dus wij het aanmelden bij telenet je wachtwoord en gebruikersnaam moet opgeven en dat kan de camera niet.....

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot


@Steve5 schreef:

Akkoord met het aansluiten en zo, maar ben je gegarandeerd zeker dat je er na een zekere tijd niet automatisch uitgelogd word op je telenet wifree?
heb je dit al uitvoerig zelf getest op correcte BLIJVENDE werking?

 

Ik heb momenteel een gelijkaardige setup, alleen geen ubiquiti nano maar een EnGenius ENS202EXT hotspot extender. Het aanmelden gaan gemakkelijk, maar de camera aansluiten op de wifree niet omdat je dus wij het aanmelden bij telenet je wachtwoord en gebruikersnaam moet opgeven en dat kan de camera niet.....


@Steve5 

 

In @JayVee zijn opmerking staat juist "Gebruik een ubiquiti nanostation (NSM2) om aan te loggen op een WiFree."... en die heb jij dus niet 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

@BertXL

Dat ik geen ubiquiti heb maar een Engenius dat schrijf ik ook in mijn replay.
ik vraag alleen aan @JayVee of hij deze setup al werkend gezien heeft?

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Hoe kan ik een IP camera aansluiten op een Hotspot

De opzet met de Ubiquiti nanostation wel ja, daarmee kun je perfect aanmelden op het WiFree netwerk. In de software van dat toestel zit ook een ping watchdog inbegrepen. De WiFree durft inderdaad na langere tijd wel eens uit te vallen, maar de ping watchdog herstart dan de verbinding (en logt op die manier opnieuw aan).