Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Hoe kan ik ipcam van buitenaf bereiken ?

IK heb enkele webcams en een nas hangen en nu willen de mensen van Synology toegang tot de cam hebben om iets na te kijken in de instellingen van de cam.

Ik heb hun mijn extern ip adres gegeven 84.198.265.82 en heb poort 80 geforward staan in mijn Telenet modem.
Echter sturen ze deze mail :

When I attempt to connect to 84.198.265.82 using port 80 it goes straight to the diskstation login page so please double check that you're able to access the IP camera interface remotely and also ensure your port forwarding is setup correctly. You should have port 80 being forwarded to the internal IP address of the cameras not the diskstation.

Wat moet ik nog aanpassen om hen toegang te geven ?

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik ipcam van buitenaf bereiken ?

Als je verschillende webcams hebt moet je die elk een andere HTTP poort geven en deze poorten forwarden naar de respectievelijke camera's. Een synology NAS werkt meestal op poort 5000 tenzij je iets anders hebt ingesteld. Poort 80 is er enkel voor de webserver. Dus ook poort 5000 of iets anders forwarden naar je NAS. Als je intern naar je NAS surft zie je meestal in het begin een gelijkaardig adres: http://192.168.0.59:5000/index.cgi

Kort samengevat: Elke camera een eigen vast IP adres geven tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99. of uitzoeken welk IP adres je camera's nu hebben, omdat ik er van uitga dat je er niet in slaagt je camera's te configureren.

Vervolgens poort 80 forwarden naar het IP adres van de betreffende camera. Dan kunnen ze al 1 camera bereiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Hoe kan ik ipcam van buitenaf bereiken ?

Alle poorten beneden 1024 worden bij telenet geblokkeerd.

Je zal op je camera een poort hierboven moeten definiëren.
Ik heb ook 2 cameras en heb poorten 9000 en 9002 gedefinieerd.

Dat mag eender welke zijn voor zover niet gebruikt door een andere service.

Dan zal je in je modem de bewuste poort moeten "forwarden" naar het IP adres van de overeenkomstige Camera.

Dan kan je via xxx.xxx.xxx:poort  naar de camera...

de xxx is uiteraard het adres dat je opgaf en de poort die je definieerde.

 

Eventueel kan je via dyndns een symbolisch address geven dat altijd hetzelfde blijft ook als je ip-adres van telenet moet wijzigen wat al eens kan gebeuren na een heropstart van de modem...

 

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Het is niet te technisch denk ik...  

Karel Claessens
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik ipcam van buitenaf bereiken ?

Info up to date houden aub. Niet alle poorten beneden 1024 zijn geblokkeerd, reeds een 2-tal jaar of meer niet meer zo.

Het zijn er momenteel nog een 12-tal al de rest kan perfect geforward worden. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet/

Voor de rest klopt de uitleg wel. Opgepast sommige camera's hebben een 4-tal poorten die je kan definiëren o.a. HTTP, HTTPS, SDK, RSP.

SDK poort wordt gebruik door bepaalde apps op smartphone's en tablets. o.a. iVMS4500-HD app (Hikvision) waarin je tot 16 camera's kunt definiëren. Daar werkt de HTTP poort niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Hoe kan ik ipcam van buitenaf bereiken ?

Bedankt jongens, opgelost.

Heb voor enkele dagen poort 80, 81 en 82  gebruikt.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik ipcam van buitenaf bereiken ?

@Benny3 zou je dan de post die je heeft geholpen willen aanduiden/markeren als "oplossing" aub? Dan kunnen anderen met gelijkaardige problemen sneller ook deze oplossing vinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes