Beantwoorden
d8x
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe kan je DMZ afzetten?

Hoe kan je je modem instellen om geen DMZ adres te gebruiken? In Geavanceerde instellingen vind ik alleen de mogelijkheid om een adres op te geven maar niet om het te de-activeren.

0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je DMZ afzetten?


@d8x  schreef:

Dat dacht ik ook tot ik ontdekte dat iemand op mijn ssh server had proberen in te loggen .


Je hebt nog niets geschreven over je ssh server. Benader je die enkel vanuit je eigen LAN (dus enkel en uitsluitend van thuis). Heb je nooit aan port forwarding gedaan of ooit eens ingesteld en ondertussen vergeten: Als er wat binnenkomt voor poort 22 dat het dan naar je ssh server gaat? Wat staat er daarover in jouw 'mijn telenet' ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan je DMZ afzetten?

Nogmaals in het geval van Telenet is 192.168.x.0 het netwerk ID. Probeer maar eens een client dit IPadres te geven je zal een leuk IP conflict krijgen. Als er een DMZ aan staat kun je sowieso geen enkele poort nog naar een ander IP adres sturen.  Het is niet zo dat je bvb een HTTP verzoek naar een gans netwerk kan sturen en dan kunt afwachten of er een client antwoord.

Het is wel zo dat je in de profesionele toepassingen van een firewall een groep IP adressen kan DMZ zetten maar dan nog moet er gespecifieerd worden welk IP adres op welke poort antwoord. 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.