Beantwoorden
JarneDel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe netwerk verbeteren? Eventueel met MoCa

Goededag,

Ik ben wat research aan het doen hoe ik het best het netwerk verbeter. Voor online lessen hebben we best wat problemen gehad met internet die uitvalt / zeer traag is door de powerlines. 
Op het moment heb ik MoCa (Multimedia over Coax Alliance) in gedachten om het internet te versnellen. Ik krijg 200mbps binnen van telenet.

Mijn vragen zijn nu:

1. Hoe kan ik best het internet optimaliseren?

2. Indien het antwoord op de vorige vraag MoCa is, hoe pak ik dit best aan, welke MoCa apperatuur gebruik ik best en wat is een aan te raden access point en switch?

 

Hieronder vind u een schema van de verbindingen  in het huis. 

Telenet wireing.drawio.png

Ps. bij elke coax wall socket is er ook een socket voor telefoonkabel. Volgens de research die ik gedaan heb hierover is dit zeer moeilijk om om te zetten naar ethernet.

Met vriendelijke groet

Jarne

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe netwerk verbeteren? Eventueel met MoCa

@JarneDel 

Een afbeelding wordt meestal wel goedgekeurd als er geen persoonlijke info in staat. Je link hoef je niet mee te sturen 🙂 

 

En bij deze is je afbeelding goedgekeurd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe netwerk verbeteren? Eventueel met MoCa

IK zou denken aan de moka multiroom solution op deze pagina :

Hirschmann MOKA 32 handleiding (manualscat.com)

 

Op deze manier kan je 3 kamers voorzien van TV signaal en één UTP aansluiting. Deze UTP aansluiting kan gaan tot 1Gb dus zeker de 200 Mb.

Op die UTP aansluiting kan je dan een switch of een switch met een AP aansluiten afhankelijk van de behoeften.

Op het eerste zicht lijk dit een rare opstelling maar de eerste MOKA geeft het mengsignaal voor internet naar de Telenet NUI en deze stuur dan op de 3 andere coax aansluitingen een gemengd signaal van TV en internet.

De andere coax aansluiting van de eerste MOKA kan dan nog gebruikt worden om TV signaal naar een kamer te sturen (Bv de kamer waar 2 coax aansluitingen zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.