Beantwoorden
Odjansse
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Hoe ping pakket drop oplossen als YUGO-klant?

Ik heb sinds kort telenet (Yugo) en merk het volgende probleem. 

 

- Als ik ping van mijn macbook naar mijn modem heb ik nooit een timeout. 

- Als ik ping naar de eerste server/hop na mijn modem (heb ik bepaald adhv traceroute) dan heb ik soms dat 2/3 van de pings een timeout geeft. (zie image)

- Als ik ping naar 8.8.8.8 heb ik hetzelfde probleem zoals wanneer ik ping naar de eerste server na mijn modem

- Als ik ping naar een vpn server heb ik hetzelfde probleem zoals wanneer ik ping naar de eerste server na mijn modem.

 

Timeouts krijgen op 2/3 van de pings gebeurt ook niet altijd. Dit gebeurt af en toe en dan duurt dit verschillende minuten. Daarna lijkt alles weer OK (dus geen timeouts). Het probleem kan ik ook forceren door een skype gesprek te starten met skype for business. Dan gebeurt het probleem altijd.

 

Ter info:

- ik heb de testen ook al gedaan met een kabel rechtstreeks verbonden met de modem en dit geeft hetzelfde probleem. 
- Ik heb een DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS)

- Ik heb dit probleem op meerdere laptops

bad.pnggood.png

 

Enig idee hoe dit op te lossen valt?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Ping pakket drop

0 Likes
1 reactie
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Hoe ping pakket drop oplossen als YUGO-klant?

Hoe het probleem oplossen is moeilijk te zeggen, maar, het probleem, stap voor stap, helpen onderzoeken kan misschien als volgt beginnen. Gegeven de adressen:

- W = de WAN interface van je router

- NH = de next hop richting Internet achter je router

ping (zelf, of vraag iemand, ik wil gerust proberen) in andere richting: van elders naar die 2 adressen.

Op die manier kan je misschien te weten komen of de link tussen die twee adressen al dan niet mede verantwoordelijk is voor het probleem. Bijvoorbeeld, als:

- ping naar NH geen drops geeft, en ping naar W wel

- ping naar NH wel drops geeft

kan men reeds trachten bepaalde conclusies te trekken om al dan niet Telenet hierover te informeren.

Soms help het, ter vergelijking, om ook met iets kleinere MTU size te pingen.

Probeer zowel v6 als v4.

{*niet* 'like'-en aub}