Beantwoorden
hugoandries
Professional Beetjesweter
Yelo Play-app voor Windows? Goed gevonden! It's your eighth party! Mooi, mooi!

Hoe verbinding maken met Web station Synology nas

Ik heb een Synology Nas type 218+. Ik Web Station geïnstalleerd op deze Nas. De bedoeling is om foto's op deze server te zetten zodat deze via internet kunnen worden gedownload.

Ik kan helaas geen verbinding maken via internet naar mijn Nas die intern een vast IP adres heeft.

Ik heb een modem van telenet DOCSIS 3.0. Ik heb een DDNS xxxxxx.synology.me

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Voor foto's ben je beter om photostation te activeren. Heel leuk programma.  Uw foto's zet je in de gedeelde map Photo onderverdeling zoals je wil. Via de instellingen kan je dan de poorten aanpassen. Ik gebruik bvb de poorten 8090 http en 8091 Https.

Je krijgt dan lokaal toegang tot je photo's via 192.168.0.X:8090. X is dan het IPadres van je NAS.

Deze poorten moet je dan ook forwarden in mijn Telenet.

Ik stuur je een PM zodat je kan zien hoe het dan werkt.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
hugoandries

Ik werk met Ebay om zaken te verkopen. Wil ik nieuwe aanbiedingen maken op de Ebay site gaat dit via bestandsuitwisseling en de afbeelding die bij elke aanbieding hoort moet ingegeven worden als https://mijn domein/imagexxx.jpg. Bij een upload naar Ebay zetten zij dan via deze link deze afbeelding op de site. Ik wil dit doen via mijn Synology nas en Web station ik heb een DDNS via synology xxxxxxxx.synology.me.

0 Likes
hugoandries

Het probleem dat ik nu heb is dat ik Web station via mijn lokaal netwerk kan aanspreken en de des betreffende foto zie echter via internet werkt dit niet. Ik denk dat het probleem in de modem zit.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@hugoandries  heb zelf ook zo een type nas staan maar geen problemen met inloggen. Misschien eens proberen de nas opnieuw op te starten? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes
hugoandries

Inloggen op mijn nas via internet is geen probleem via quickconnect werkt bij mij ook perfect maar dat kan ik niet gebruiken voor deze toepassing van Web Station dit moet bereikbaar via mijn DDNS

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Bij file beheer zal je een map web zien staan. daar heb je ook een map web_images. Zet daar eens een gewenste foto.

In mijn telenet moet je dan poort 80 forwarden naar ip adres van uw server.

uw link wordt dan DDNSnaam/web_images/naambestand.jpg. Probeer eens de link naar mijn webserver.

http://pavele.hopto.org/web_images/icon.png

Ignace (igvfer) | Krak
hugoandries

Bedankt werkt nu perfect. Heb een bestand naar Ebay gestuurd samen met de link en dit komt inderdaad op de site van Ebay met de desbetreffende foto. Top bedankt.

Ik heb nog een andere vraag ik heb ooit een domeinnaam gekocht en wil deze gebruiken ipv van deze toegekend door synology deze is vrij lang zoals xxxxxxxxxxxxx.synolgy.me

0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Ik had het ondertussen nog eens uitgeprobeerd. Toen ik daar een foto plaatste in die map lukte het niet.

Een .jpg foto lukte ook niet in de basismap "web", een foto in .png formaat lukt dan wel weer.

http://pavele.hopto.org/test02.png

Wat daar de oorzaak van is kan ik niet bedenken.

Het probleem van een domeinnaam linken aan uw Synology is dat je geen vast publiek IP adres hebt.  Via de A-record moet je een vast IP adres ingeven.

Een werk around zou kunnen zijn dat je uw domeinnaam kunt doorlinken naar uw DDNS naam. Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit bij uw provider van de domeinnaam.

Bij one.com kan je bijvoorbeeld een webalias maken uwdomein.com die doorverwijst naar uwDDNS.com en de klant blijft gewoon uwdomein.com zien in zijn URL.

Correctie: Door een of andere reden lukt het nu wel.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes