Beantwoorden
Xilinx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Hoe warm mag mijn Telenet modem worden?

Hoe warm mag een telenet modem worden?   ..de mijne is aan de buitenzijde 46 graden..  (Kamertemperatuur is 23)

FLIR0058.jpg

Als ik dit vergelijk met mijn Asus router, is die 55 graden.

Iemand die wel een frisse modem heeft? 🙂

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

Hoe warm mag mijn Telenet modem worden?

Welk type modem heeft u ?  Staat die losstaand, met voldoende verluchting ?  Is dat gemeten onder load of idle ?

46gr zal wel nog geen drama zijn, maar des te heter die is, des te meer last leg je op de componenten, dus continue vrij warm = kortere levensduur normaal gezien (geldt uiteraard ook voor andere electronische appt tenzij die bestend zijn voor hitte af te geven natuurlijk)

Turdus_Maximus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

Hoe warm mag mijn Telenet modem worden?

Geef toe: je wou gewoon de FLIR functie van je camera showen!! 😃 (wat ik overigens wel heel cool vind trouwens! -ik zoek nog een betaalbare optie voor het inregelen van m'n radiatoren komende winter, met zo'n FLIR camera is het a piece of cake! maar daarvoor ga ik me toch geen CAT telefoon kopen...)

 

Terug on-topic: 46°C is denk ik niks om je zorgen over te maken, zelfs niet Idle, reken daar 'under load' nog 10°C bij en dan zit je nog ruim binnen de marge van wat de meeste tech aan kan van warmte.

Ik gebruik dezelfde router maar heb dit nog nooit gemeten, op het gevoel voelt die lichtjes warmer aan dan omgevingstemperatuur, ook warmer dan mijn hand, dus dan moet het sowieso warmer zijn dan 37°C want anders zou het koud aanvoelen. Of die van mij 46°C warm is weet ik niet maar het is best mogelijk, ik heb dan geen FLIR, maar als ik voel dan voelt het me echt niet veel warmer aan dan mijn lichaamstemperatuur, vraag is: hoe goed is mijn vermogen om dit puur op gevoel in te schatten?!

 

Bijkomend: misschien is het ook iets psychologisch -neem het niet persoonlijk op ajb.- maar ik kan me inbeelden dat wanneer ik een FLIR camera zou hebben, ik dat ook letterlijk op àlles zou gaan richten 😂 en misschien is dat de reden dat je nu temperaturen ziet die -hoewel compleet normaal- je aan de hoge kant lijken, omdat je ze nu letterlijk ziet staan op je scherm, mét een heatmap...

 

Ik neem gewoon de standaard voor de meeste consumer-electronics: zorgen maken is pas nodig als je de 70, 80, 90°C bereikt en dan nog hangt dat allemaal wel af van apparaat tot apparaat, sommige hardware kan om met sporadische pieken van zelfs 90°C (CPU of GPU under heavy load bvb. net voordat hij throttlet of extra gaat koelen), dingen met een batterij kunnen dan weer echt niet goed tegen temperaturen +40 +50°C maar in je router/modem zit geen accu, en wat er wel in zit; chips, connectoren, capacitoren, PCB's etc, draadjes... zijn echt wel bestand tegen 46°C dus no worries.

 

En als je het toch niet leuk vindt kan je de ruimte steeds wat extra ventileren.