Beantwoorden
PieterH
Freshman Beetjesweter
Dat loopt vlotjes. Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat is de huidige modem-only oplossing?

Het is hoog tijd om mijn telenet modem eens te upgraden. Momenteel heb ik nog een Cv6181e. Ik heb mijn eigen netwerk achter de modem en zou dat graag zo houden.
Met een beetje opzoeken las ik dat de cv8560E de beste optie was voor een modem only setup. Ik zie deze echter niet meer op de telenet website, welke modem is er momenteel geschikt? Ik zou gokken op de CV8568LG, maar weet het eigenlijk niet. Enige kans dat de nieuwe F@ST3896LG-TN Mac forwarding zou ondersteunen?

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Daarmee, met de modem die je hebt, kan je al bridging doen denk ik. Dus geen zorgen maken zoalang die zijn werk doet.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

De CV6181E is een ouder docsis 3.0 model modem-only. Voor de nieuwste abonnementen met snelheden van 1Gbps download worden deze niet langer door Telenet ondersteunt en dienen omgewisseld te worden.

Zolang je tevreden bent met je huidige abonnement en de snelheid is er geen reden over te stappen naar een nieuw model HGW.

Momenteel is de CV8560E het enige docsis 3.1 model welke "bridging" ondersteunt, het moderne alternatief voor modem-only.

Dus, voor alle duidelijkheid: de F@ST3896LG-TN ondersteunt geen mac passthrough, en is dus geen modem-only alternatief. Bij het gebruik van dit type HGW zou je te maken krijgen met dubbel-NAT en ontvangt je eigen router geen publiek IPv4 adres. Op zich hoeft dat overigens helemaal geen probleem te zijn.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
0 Likes
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Dubbele NAT zal niet altijd een probleem zijn, maar ... is het wel bij bvb SIP, waar signaling een prob wordt, gaat mogelijks ook latency wat increasen enz.

Dus toch af te raden.  Want is beetje situatie afhankelijk.  Meerdere NAT layers is zeker niets om aan te raden.

Bovendien gaat de router achter de TLN modem ook geen IPv6 prefix ontvangen, wat wel het geval is: full dual stack, op een CV8560E, die die wordt dan v4 only.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Ik denk niet dat het nu de moment is om een nieuwe modem aan te vragen met de huidige activatieproblemen.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@FVDM  schreef:

Ik denk niet dat het nu de moment is om een nieuwe modem aan te vragen met de huidige activatieproblemen.

Dat is zeker een goed argument. Dus kort samengevat; zolang er geen sprake is van een abonnementsverandering / snelheidverhoging kan je gewoon de CV6181E blijven gebruiken.

Pas als je een hoegere snelheid aanvraagt zal je "moeten" upgraden naar een recentere HGW. In dat geval is de CV8560E aan te raden, als enig modern docsis 3.1  model welke "bridging" ondersteund.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
0 Likes