24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo
wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer met ventilatie van Renson (Waves) de installatie gebeurde via een app het toestel is gelinkt met mijn wifi netwerk van op zolder. Dit is de wifi van beneden die via een verdeelbakje in de garage met een kabel naar de zolder komt en daar vanaf de TP link een ander signaal verspreid. Ik was al in contact met de klantendienst van Renson voor mijn probleem dan zeiden ze dat het aan mijn netwerk van Telenet zou liggen. Daar heb ik na vele berichten ontdekt dat het toestel enkel op 2.4Ghz kan communiceren. Nu zie ik in de app wel wat er gebeurt maar ik kan mijn instellingen niet aanpassen. Dat zou daaraan moeten liggen. Gisteren splitste ik mijn benedennetwerk op in 2.4 en 5 maar dit gaf geen oplossing want het toestel werkt enkel met het netwerk van zolder. De installateur van de TP link zegt dat zowel 2.4 als 5 daarop geactiveerd zijn. Waaraan kan het dan liggen? Ik weet het niet meer. Wie weet raad? Alvast bedankt!
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: 2.4Ghz nodig om app ventilatie te bedienen
Kan je in de TP-Link het signaal niet splitsen? Ik heb zelf een router van TP-Link en dat is geen enkel probleem. Het makkelijkst is dat je ze ook een andere naam geeft. Bijv.
mijnnetwerk voor 2.4
mijnnetwerk.5GHz voor 5
Met smartphone kan je dan makkelijk met 5GHz verbinden, wat in principe sneller is.
Het zou best kunnen dat de ventilatie en de APP verbonden zijn met verschillende subnetten en dan bereiken ze elkaar niet. Maar met de huidige gegevens weten we dit niet.
Welk verdeelbakje staat beneden en welke TP-link boven.
bent u tijdens het bedienen ook zelf met uw telefoon met de zolder verbonden dan, vele apps vereisen dat u op hetzelfde netwerk bent tijdens het configureren, dus mogelijks werkt het van beneden op de telenet wifi niet en boven vanop de tplink wifi wel. tenzij deze niet als router maar gewoon als accesspoint ingesteld staat, dan kunne alle apparaten vrij communiceren zonder internet services nodig te hebben
Volgens de installateur zijn die beide signalen er maar in mijn wifi netwerken zie ik er maar 1 dus ofwel heeft hij het mis ofwel hebben ze geen andere naam. Ofwel denkt hij dat dien2.4 automatisch gekozen wordt. Ik weet ook niet hoe ik dat moet nakijken of doen. Telenet wil me daar niet verder bijv helpen omdat het niet van Telenet is.
Ik ben inderdaad met hetzelfde wifi netwerk verbonden als ik probeer te bedienen. Ook dan lukt het niet.
Of de TPlink als router of al acces point is ingesteld weet ik niet. Hoe en waar kan ik dat vinden?
hallo
Het verdeelbakje beneden is ook van TP link
de TP link boven is AC1200 wifi router archer6
Alvast bedankt om het mee helpen denken!
als u en de ventilator beide met de tp link verbonden zijn zou 't toch normaal al kunnen werken./ welk bedoelt u met ik zie maar een netwerk, als u een app download zoals netmonitor kan u dan beide de tp link en de telenet wifi zien daarin als u zich bij de ventilator bevind? heeft u na installatie met de app de router en of telenetmodem nog verzet van plaats of verdraaid ofzo ?
ik vind het wel verwonderenswaardig, u zegt ik kan zien in de app wat er gebeurt, maar het niet aanpassen. wat bedoet u daar exact mee. moet u inloggen als eigenaar inde app ofzo om instellingen aan te passen en bent u nu ingelogd als gewone gebruiker ofzo waardoor het niet gaat. wat kan er allemaal zoal ingesteld worden, timer/kalender ed of realtime status opvolgen?
punt is dus waarschijnlijk , als het niet aan de app toegangsrechten ligt, dat de tp link een aparte router is dewelke zelf alles kan regelen, en de telenet modem dit ook doet, en u dus best de tp link instelt als simpel acces point niet als extra router die alles ook zelf regelt ,voor een tweede gescheiden netwerk ,want als access point luistert die naar de telenet modem,en geeft die signaal door naar de apparaten van zijn wifi, zonder zelf ook extra het zolder verkeer te regelen,
dit kan de tp link ook als functie, , maar dat moet u wel in de instellingen of tijdens installatie ervan configureren, anders gaat die de netwerken scheiden want dat is nu eenmaal wat een router dient te doen in tegenstelling tot een eenvoudigere access point
als deze 2 aparte netwerken dezelfde wifi naam hebben , zit dus apparaat a op netwerk een en apparaat b op netwerk 2 terwijl ze beter onder een dak zitten figuratief, anders zal app de ventilator niet rechstreeks kunnen bereiken, tenzij via een cloudserver die routering en firewalling van de tp link in router mode , kan passeren
een manier om dit te doen is inloggen in de tp link zijn app/webinterface, dhcp server fuctie uit te schakelen, en de kabel naar beneden in een lan poort niet de wan internet poort van de tplink te steken. of eenvoudigerweg hem als bridge mode in te stellen als hij hier ondersteuning voor bied, dan magde wan kabel blijven zitten
Vandaag had ik ook problemen met het koppelen van een Renson Waves ventilatiesysteem aan mijn Wifi. De Renson Waves wou geen verbinding maken met mijn gewoon wifi netwerk. Hij gaf telkens de foutmelding dat het wachtwoord fout is. Maar hij wou wel verbinding maken met een oudere wifi-router die ik hier nog had liggen. Uiteindelijk bleek het verschil tussen de twee wifi-netwerken te zijn dat mijn gewone wifi netwerk "WPA3 / WPA2 Personal" authenticatie vereist en de oude router "WPA 2 / WPA Personal" authenticatie.
Mijn gewone wifi-router heeft de mogelijkheid om een apart "IoT" wifi-netwerk op te zetten (je kan ook een "gast" wifi-netwerk gebruiken). Als ik dat "IoT" wifi-netwerk instelde met "WPA 2 / WPA Personal" authenticatie, dan wou de Renson Waves wel verbinding maken met het "IoT" Wifi netwerk van mijn gewone router.
Mijn vermoeden is dus dat het Renson Waves ventilatiesysteem niet zo goed overweg kan met "WPA3 / WPA2 Personal" authenticatie.
WPA, WPA/WPA2, WPA2 en WPA Enterprise ondersteunt het
https://dam.renson.net/m/5ad9964dc50850f0/original/NL_Techn_fiche_Waves.pdf