24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Wij hebben thuis een Wigo abonnement van 300 mbps en zouden graag overschakelen naar een One-up van 1gbps. Ik zou willen weten of onze modem kan bijgehouden worden en dat die die snelheid kan halen of dat ik een nieuwe moet installeren. Ik heb gekeken online hoe ik dit kan bepalen en de eerste optie om de sticker te lezen zal niet lukken, door omstandigheden ivm hoe die modem geïnstalleerd is is deze sticker niet zichtbaar. De 2de optie was om de Telenet-App te downloaden en die het netwerk te laten scannen, Online staat dat die kan bepalen of de modem verouderd is of niet. Ik heb dit gedaan, maar hij geeft mij geen info over de modem?
Weet iemand hoe ik kan zien of de modem verouderd is op de app, of hoe doe ik dit best?
Alvast bedankt.
Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Telenet Modem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een van deze 2 HGW's heb je nodig om 1Gbps te halen via ONEup..
Compal CH8568LG HGW 3.1
Compal CV8560E HGW 3.1
De andere Docsis3.0 worden gecapt op 400Mbps.
Ik veronderstel deze 2 modellen redelijk recent zijn dan? Want onze modem staat hier al een paar jaren.
@Arne2 Dat kun je toch zien staat hij hier bij
Configureer je modem (telenet.be)
Je hebt in elk geval een HGW docsis3.1 nodig (1 van de twee links boven) voor ONEup aan 1Gbps
Die kan je gratis ruilen in 'n Telenet center,of laat hem gratis opsturen door Telenet.
Er is nog een derde methode om te zien welk modem je nu hebt; via de website "mijn telenet". Klik daar op "je thuisnetwerk".
Maar als deze al enkele jaren oud is, kun je er van uit gaan dat het geen docsis 3.1 model is, en dus omgewisseld zal moeten worden om gebruik te kunnen gaan maken van de maximale snelheid.
Bedankt voor de antwoorden,
Bel ik gewoon naar Telenet winkel om een nieuwe modem te bestellen?
Als je One-Up bestelt via de website, krijg je normaal ook de melding dat je modem moet worden vervangen door een recenter model. Die werd bij mij netjes binnen twee dagen opgestuurd; de oude kon ik dan terugsturen in de doos waarin de nieuwe werd geleverd. Ik moest enkel verzendingskosten betalen.
@Arne2 Ga naar een Center. Ze kunnen dat allemaal direct voor jou regelen en ook de juiste modem meegeven en configureren. En pak je oude modem mee.
Sorry voor het late antwoord.
Ik heb online het nieuwe abonnement besteld en ik kreeg 2 dagen daarna de nieuwe modem (CH8568LG HGW 3.1) geleverd. Heb deze aangesloten en ik kreeg meteen 950-980 mb/s dus hij werkt perfect.