Beantwoorden
Enzo321
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner!

Hoge latency & ping spikes op PS4

Dag iedereen,

 

Sinds een tweetal maanden heb ik last van ping spikes & hoge latency tijdens het online gamen. Ik speel voornamelijk competitive fps games op de PS4, waarbij ping spikes heel voelbaar zijn. Ik speel op een wired connectie (rechtstreeks op de modem) en heb een All- internet abonnement (300mb down, 30mb up). 

 

Zelf heb ik al alles geprobeerd wat in mijn macht ligt:

-Verschillende UPT kabels gebruikt

-Alle apparaten op modem uitgetrokken buiten de console waarop gespeeld wordt.

-Modem verschillende keren gereset.

-Verschillende instellingen op modem aangepast (Bv. port forwarding, DMZ, uPnP, enz.)

-PS4 bij verschillende mensen thuis getest, hier waren nooit problemen waardoor ik kon uitsluiten dat het probleem aan de game servers of aan mijn console lagen. 

 

Telenet technieker is al twee keer langsgekomen en heeft mijn modem vervangen, alle kabels gecontroleerd, dit allemaal zonder enig resultaat... 

Onlangs de term 'bufferbloat' tegengekomen, wanneer ik deze test deed kreeg ik een D- score. Ik heb dus effectief last van bufferbloat en ben meer en meer overtuigd dat dit de problemen geeft tijdens het online gamen. (http://www.dslreports.com/speedtest)

Wanneer ik via cmd opdrachtprompt www.google.be ping -t en dan een speedtest start, schiet mijn ping omhoog tot wel 1000ms (enkel bij download, niet bij upload). 

 

Wanneer ik tegen de technieker begon over bufferbloat en mijn resultaten liet zien, keek hij naar me alsof ik chinees sprak... Vervolgens liet hij weten dat er problemen waren met een nodekast in de buurt, waar volgens hem het probleem lag. Deze nodekast is eergisteren gemaakt, maar mijn problemen zijn nog steeds aanwezig. M.a.w. er is niets veranderd en ik heb nog steeds last van hoge ping spikes tijdens het gamen. 

 

Ik zit met de handen in het haar en twijfel om over te stappen naar een andere provider. Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen of wat de oorzaak van mijn probleem zou kunnen zijn?

0 Likes
4 reacties
Giverny
Ex-Moderator
Berichten: 13
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Hoge latency & ping spikes op PS4

Hoi! Kan iemand @Enzo321 even helpen :).


Giverny | Ex-moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoge latency & ping spikes op PS4

@Enzo321 

 

Ben je 100% zeker dat het niet aan de servers kan liggen? PS staat hierom bekend .... En Sony doet er niks aan ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Enzo321
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner!

Hoge latency & ping spikes op PS4

Hey Stefaan,

 

Ik ben hier inderdaad vrij zeker van. Reden hiervoor is dat ik meerdere keren mijn playstation heb getest bij andere mensen thuis (die ook telenet hebben). Hier had ik nooit problemen. 

Ik heb hier ook telkens een bufferbloat speedtest gedaan en deze personen hadden allemaal een A+ rating. Ik begin er dus meer en meer van overtuigd te zijn dat mijn probleem komt door bufferbloat.

 

Ik heb echter de indruk dat hier in het algemeen vrij weinig over geweten is, ook telenet lijkt deze mogelijke oorzaak niet serieus te nemen. 

0 Likes
Enzo321
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner!

Hoge latency & ping spikes op PS4

Hey Stefaan,

 

Ik ben er vrij zeker van, aangezien ik met playstation meerdere keren heb getest bij andere mensen thuis en hier nooit problemen had. Ik deed hier telkens ook een bufferbloat speedtest en hier was de rating altijd A+, een heel groot verschil met mijn D rating...

 

Hierdoor ben ik meer en meer overtuigd dat het probleem wordt veroorzaakt door bufferbloat. Maar hier is precies vrij weinig over geweten, ook bij telenet nemen ze deze oorzaak niet serieus. 

0 Likes