Hey Netweters,
Ik had een werkende connectie met Home Assistant (via een VM op zelfgebouwd Unraid systeem) en alles werkte via mijn unifi en Telenet EMTA router. Toen kwam Telenet (zonder dat ik daarom gevraagd had), dat ze mijn 2 Telenet routers gingen vervangen (ik had 1 EMTA doordat ik zelf mijn unifi router volledig beheer) en dan een andere voor Telenet TV, omdat dat niet werkte op de EMTA (of in ieder geval niet toen deze hier geïnstalleerd werd). Ik heb ook al gekeken op https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Home-Assistant-benaderen-via-router-na-ro... maar daar kwam ik ook niet uit.
Alle firewall settings etc staan juist voor alarm, synology, unraid, plex, Home Assistant, etc. Na installeren van nieuwe modem van Telenet, werkte ineens niets meer. Ik heb mijn unifi een fixed IP gegeven voor Primary Internet connection en gateway via Telenet router en vervolgens alle nodige poorten geforward in Telenet (via de fixed IP): alles werkte weer. Ik kan ook aan Home Assistant, maar enkel als ik bekabeld aangesloten ben. Via wifi op mijn MBP en de apps via mijn iPad en iPhone, geraak ik er niet op. Even "on the side", ik heb geen nabu casa abonnement op dit moment, omdat ik eerst alles wil testen en goed zetten, dus gebruik nog homeassistant.local:8123.
Het probleem
Ik heb geprobeerd om van poort 443 te forwarden naar 8123 (zoals in mijn unifi firewall), maar dat geeft telkens een foutmelding. 8123 naar 8123, accepteert de telenet router wel, maar dan kan ik alsnog niet op Home Assistant via de app/wifi.
Ook heb ik geprobeerd om Firewall uit te zetten, zowel IPv4, als v6, maar dat lijkt geen verschil te geven. Momenteel staat IPv4 firewall uit, en IPv6 aan. IPv4 UPnP staat uit.
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt,
groetjes,
DrBobke