Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Hulp gevraagd ivm verbindingen switch

Ik verhuis en twijfel aan de opstelling met een switch.

Op dit moment heb ik een dubbele NAT en dat wil ik zo houden. Router en PS5 zijn rechtsreeks verbonden met de modem, dus op de nieuwe locatie wil ik hetzelfde.

Op de nieuwe locatie bevindt de modem zich (ver) ik de garage, maar ik heb een kabel getrokken tot in de living. Die zou ik dus voor de router kunnen gebruiken.

Voor de PS5 zou dus een nieuwe kabel kunnen trekken (wat niet een goede optie is), maar toen vond ik nog een D-Link switch. Daar moet het ook lukken, niet? De kabel van de modem naar de switch en dan router (internet ingang?) en PS5 verbinden. Die krijgen dan 2 externe IP adressen? En zo moet ik ook niet gaan goochelen met portforwarding en kan ik alles behouden. Correct?

Ik heb in feite 2 switches: D-Link GO-SW-5G en D-Link DES-1005D. Op de eerste zie 10/100/1000, dus het lijkt me logisch om die te pakken.

(Ik zou een en ander zelf kunnen opzoeken, maar 4G is hier niet echt snel.)

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
2 reacties
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

@sb  schreef:

Voor de PS5 zou dus een nieuwe kabel kunnen trekken (wat niet een goede optie is), maar toen vond ik nog een D-Link switch. Daar moet het ook lukken, niet? De kabel van de modem naar de switch en dan router (internet ingang?) en PS5 verbinden. Die krijgen dan 2 externe IP adressen? En zo moet ik ook niet gaan goochelen met portforwarding en kan ik alles behouden. Correct?

Neen, niet correct.

Jouw router (WAN poort) en jouw PS4 krijgen intern IP adres van de Telenet HGW (192.168.0.xxx):

• Toestellen achter jouw eigen router zitten achter een dubbele NAT.
  • Jouw PS4 zit achter de NAT van de Telenet modem.

Het zal natuurlijk wèl werken op die manier ...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ach ja! Had ik moeten weten; de router en de PS5 heb ik zelf een vast IP gegeven binnen 192.168.0.*.

Bedankt voor de (snelle (-: ) bevestiging!

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes