Beantwoorden
on4ciq
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

IP adres digicorder

Vandaag gespendeerd aan hoe het komt dat mijn NAS met vast IP adres na bepaalde tijd niet bereikbaar is.

Door een ip scan in het netwerk uit te voeren zie ik op het ingestelde ip adres van de NAS het volgende staan : osmosys  BH/DLNA mediaserver staan, na wat opzoeken kom ik er dus achter dat dit de digicorder is. Waarom deelt de DHCP van de telenet modem een ip uit die in gebruik is aan de digicorder ? Hoe is dat in de toekomst te voorkomen ?

 

 

Knipsel.PNG

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP adres digicorder

Het is op dit forum al eens ter sprake gekomen. Gebruik voor vaste IPadressen de range van 192.168.0.2 tot 49. Tussen 192.168.0.50 en 99 durft Telenet deze gebruiken voor zijn digicorders/boxen (in home IP adres naast het 10.x.x.x adres) en vanaf 192.168.0.100 zitten we in de DHCP range ( tot 254).

Ik heb er geen enkel idee van waarom ze de range tussen 50 en 99 kiezen voor digiboxen en consoorten. Je kan tenslotte maar 4 digiboxen /corders aansluiten op 1 digitale TV lijn. Dus zou het aangewezen zijn dat ze zich beperken tot de IP adressen beginnend bijvoorbeeld aan 80 tot 99.

Wat ik nu beweer is gewoon een vaststelling van wat gebeurt en hoe men zich ernaar kan schikken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP adres digicorder

Waarom weet ik niet, ik meen wel te weten dat de digicorder zowel een intern als een extern IP krijgt toegewezen. Iemand zal me wel verbeteren als ik mis ben, dus hier gaan we... De TN modem/router (HGW) deelt vziw IP adressen uit vanaf 192.168.0.100. Als je een toestel een vast IP geeft, dan neem je best één die buiten die range (.100-.255) valt, meer bepaald een IP dat onder 192.168.0.50 valt.

 

Stel eens een vast IP in op de NAS dat tussen 168.192.0.2 en 192.168.0.49zit.

 

Edit: Ik zie dat @igvfer me met enkele minuten geklopt heeft. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

IP adres digicorder

Je kan inderdaad maar 4 digiboxen registreren per iDTV product maar je kan wel 10 van die iDTV producten koppelen aan 1 modem. Dus in theorie 40 boxen / modem. Dan is de keuze om de range van 50-99 te gebruiken niet meer zo raar.

0 Likes
NalouC
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

IP adres digicorder

Hallo,

 

ik lees in deze Posts dat de HGW ip adressen toekent aan de digicorders in de range 192.168.0.50 tot 0.99.

 

Wanneer ik dat bij me thuis nakijk dan zie ik dat de twee digicorders in de DHCP range van 192.168.0.100 - 0.254 zitten. Enig idee hoe dat kan? Kan dit eventuele problemen geven? De digicorders zijn via powerline aan een Telenet Access Point gekoppeld. Bij een van de twee powerlines zit er ook nog een switch tussen omdat ik een ander toestel ook bedraad wil aansluiten naast mijn digicorder. Het Access Point hangt op zijn beurt aan een zwarte HGW.

 

moet ik iets veranderen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP adres digicorder

Vroeger was dit wel degelijk zo maar ik merk dat ze daar blijkbaar van afgestapt zijn. Dat zal zeker geen problemen geven.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.